۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷

فرمانده کل سپاه پاسداران روز گذشته در جریان حضور رییس‌جمهوری در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای اولین بار، روایتی از جنگ کشتی‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی ارائه کرد و گفت: «در دریای سرخ و مدیترانه‌، ۱۴کشتی از ما زدند که نفت صادر نشود.

آگاه: ما اوایل متوجه نبودیم که چه کسی این کشتی‌ها را می‌زند اما بالاخره متوجه شدیم که اسرائیل است به‌گونه‌ای که مرموزانه و مبهم این کار را انجام می‌داد؛ کشتی پنجم را که زدیم دست آنها بالا رفت و گفتند نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم. انگلیسی‌ها نفتکش ما را در جبل‌الطارق گرفتند؛ وقتی ما کشتی آنها را گرفتیم و مبادله کردیم، آنها تسلیم شدند. دو کشتی ما را در یونان گرفتند و ما دو کشتی از آنها گرفتیم و آن‌ها تسلیم شدند.»
سرلشکر حسین سلامی ادامه داد: «هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته اینها را توانستیم ساقط کنیم. در شرایط بسیار سختی قرار گرفته بودیم، سردار سلیمانی شهید شده بود، کرونا غالب بود و تحریم اقتصادی در بدترین شرایط علیه ما اجرا می‌شد و تلاش می‌کردند ما را در انزوا سیاسی قرار دهند. می‌بایست در جهات مختلف این تهدید بازدارندگی را ایجاد می‌کردیم. اول باید خطوط کشتیرانی را امن می‌کردیم. وقتی آمریکایی‌ها می‌خواستند یک کشتی ما را سرقت کنند، نیروهای ما اجازه این کار را ندادند و آمریکایی‌ها سرافکنده برگشتند، وقتی این اتفاقات رخ دادند، تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد.»
سرلشکر سلامی اظهار داشت: «موفق شدیم تمام مسیرهایی که دشمن علیه ما باز کرده بود ببندیم و امروز امن‌ترین خطوط کشتیرانی متعلق به کشتی‌هایی است که پرچم ایران روی آنهاست. وقتی دو نفتکش ما می‌خواستند به ونزوئلا بروند آمریکایی‌ها تهدید کردند که این دو نفتکش را توقیف می‌کنند، من خودم به همراه سردار تنگسیری رفتیم و عملیات تصرف نفتکش آمریکایی را شبیه‌سازی کردیم و در بی‌سیم هم اعلام کردیم، وقتی آمریکایی‌ها این کار را دیدند، نفتکش‌های ما به سلامت به مقصد رسیدند.»
اما در راستای اظهارات سرلشکر سلامی، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به زمان و مکان جنگ کشتی‌ها و شناورها میان ایران و رژیم منحوس صهیونیستی.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری رژیم صهیونیستی را در تنگه هرمز و در ۵۰مایلی شرق بندر فُجیره امارات به غنیمت گرفت. این کشتی که در تنگه هرمز به تصرف نیروهای ایران درآمد msc Aries  نام داشت. این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت زودیاک که مالک آن ایال اوفر میلیاردر اسرائیلی است، اداره می‌شد.
۱۳ دی ۱۴۰۲: حمله همزمان به دو کشتی صهیونیستی در شمال‌غربی مالدیو و ۲۰۰مایلی دریای وراوال هند.
۴ آذر ۱۴۰۲: یک کشتی صهیونیستی به وسیله یک پهپاد انتحاری شبیه به شاهد۱۳۶ در اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفت.
۸ مرداد ۱۴۰۰: یک کشتی نفتکش که مدیریت آن را شرکت صهیونیستی زودیاک برعهده داشت در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت.
۵ فروردین ۱۴۰۰: حمله موشکی به یک فروند کشتی تجاری تحت مالکیت شرکت کشتیرانی مستقر در بندر حیفا، هنگام عبور از دریای عرب.
۸ اسفند ۱۳۹۹: حمله به کشتی اسرائیلی «هلیوس ری» در دریای عمان.