۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حوادث شب گذشته در ضایحه لبنان و شهادت سید حسن نصرالله به خبرنگار روزنامه «آگاه» گفت: شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طبیعتا یک حادثه دردناکی است که شاید در طول ده‌ها سال مبارزه محور مقاومت و حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی، کمتر سابقه داشته است.

آگاه: حسن هانی‌زاده با بیان اینکه سید حسن نصرالله، شخصیتی تاثیرگذاری بوده و از یک کاریزمای و هوش سیاسی و عملیاتی بالایی برخوردار بود، اظهار کرد: طبیعتا شهادت سیدحسن نصرالله و ترور وی اثر روانی آنی روی اجزای تشکیلات محور مقاومت خواهد گذاشت. وی با بیان اینکه تشکیلات محور مقاومت و حزب‌الله، قائم به فرد نیست، بیان کرد: محور مقاومت یک تشکیلاتی است که افراد خیلی نقش هدایت‌کننده‌ای در آن ندارند، بلکه تصمیمات در این تشکیلات، به‌صورت جمعی و شورایی اتخاذ می‌شود.
هانی‌زاده با بیان اینکه شهادت سید حسن نصرالله ازلحاظ روانی روی این تشکیلات اثر می‌گذارد، ادامه داد: ازلحاظ عملیاتی، طبیعتا شخصیت‌های دیگری آن هم با توان بالاتری رهبری حزب‎‌الله را برعهده گرفته و انتقام سختی را هم از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.
این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: با همه تفاسیر به نظر می‌رسد شرایط منطقه و شرایط لبنان و غزه به‌سمت تنش‌های بیشتری حرکت خواهند کرد و ممکن است منطقه شاهد یک بحران جدیدی شود. هانی‌زاده با بیان اینکه نتانیاهو در طول یک سال گذشته قادر به تغییر معادلات میدانی به نفع اسرائیل نبوده است، بیان کرد: به موجب این شرایط، نتانیاهو ترور شخصیت‌ها را در دستورکار خود قرار داده و با حمله به جنوب لبنان و حومه بیروت سعی می‌کند به نوعی شطرنج میدانی را برهم زده و پای قدرت‌ها و بازیگران بحران منطقه را به یک جنگ گسترده باز کند. وی با بیان اینکه نه ایران و نه کشورهای دیگر در زمین نتانیاهو بازی نخواهند کرد، بیان کرد: هم ایران و هم محور مقاومت با هوشمندی بالا، در راستای تقابل با سیاست‌های وحشیانه نتانیاهو در کنار هم علیه اسرائیل عمل خواهند کرد. این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: طبیعتا محور مقاومت و حزب‌الله پاسخ لازم را در روزهای آینده به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

۱۰ درصد امکانات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیسیت به کار گرفته شده است
وی با بیان اینکه حزب‌الله از توانمندی بازدارندگی برخوردار است، تاکید کرد: حزب‌الله با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد؛ که تنها تاکنون ۱۰درصد از آن را صرف جنگ با اسرائیل کرده، می‌تواند عمق اراضی اشغالی را هدف قرار داده و انتقام سختی از اسرائیل بگیرد. هانی زاده تاکید کرد: همچنین گروه‌های انصارالله در یمن و حشدالشعبی در عراق آمادگی لازم را دارند که به‌صورت همزمان و به صورت منسجم تاسیسات راهبردی رژیم صهیونیستی را در عمق اراضی اشغالی مورد هدف قرار دهند.