۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳

پژوهش ژانگ (۲۰۲۴) نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری درباره زمان انتشار نسخه صوتی کتاب نسبت به نسخه الکترونیک می‌تواند تأثیر زیادی بر سودآوری ناشران داشته باشد.

آگاه: بررسی دو مدل انتشار کتاب صوتی (همزمان با نسخه الکترونیک و بافاصله) و تحلیل رفتار مشتریان، نتایج کاربردی زیر را نشان داده است:
ـ انتشار صوتی با فاصله
معمولا انتشار نسخه صوتی پس از نسخه الکترونیک سود بیشتری برای ناشر به همراه دارد.
ـ تغییر پلکانی قیمت 
در استراتژی اسکمینگ قیمت‌گذاری، ناشران ابتدا قیمت بالایی برای نسخه الکترونیک تعیین کرده و به‌تدریج آن را کاهش می‌دهند.
ـ قیمت بالاتر کتاب صوتی
چه انتشار نسخه صوتی همزمان با نسخه الکترونیک باشد و چه با فاصله، بهتر است قیمت نسخه صوتی بالاتر از نسخه الکترونیک در نظر گرفته شود.
ناشران می‌توانند با بهره‌گیری از این مدل‌ها، در قیمت‌گذاری و زمان‌بندی انتشار نسخه‌های مختلف کتاب بهینه‌تر عمل کنند.