آگاه: یک محرک خطی جمعشونده چرخها و حفاظهای نگهدارنده را به حالت قرارگیری عمودی برای پرواز میچرخاند.به نقل از آیای، ساختار اصلی با صفحات فیبر کربن تقویت شده است، درحالیکه قطعات مهم حامل از نایلون فیبر کربن سبک وزن برای استحکام و مقاومت در برابر حرارت ساخته شدهاند.رچتین در ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد، نوشت: صدها قطعه چاپ سهبعدیشده، تغییرات بیشماری در طراحی، سختافزار خراب، نرمافزار معیوب و برخی انتخابهای نامطمئن لازم بود تا در نهایت، چیزی بسازم که واقعا کار میکند.
نوآوری به شکل دوحالته
آنچه الهامبخش این پروژه شد، تمایل به ترکیب دو ساخته قبلی او بود که یک ماشین RC و یک کوادکوپتر بودند. یک بررسی آنلاین سریع ازسوی رچتین نشان داد که تنها چند دانشگاه طراحیهای مشابهی را انجام دادهاند و این یک چالش منحصربهفرد است که به تفکر اصلی نیاز دارد.
این پروژه با نرمافزار طراحی به کمک رایانه(CAD) به نام آنشیپ(Onshape) آغاز شد. این برنامه به طراح اجازه میدهد تا ایدهها را ترسیم کند، سیستمهای پیوند را آزمایش و از کارکرد مکانیزم تبدیل اطمینان حاصل کند.به گفته رچتین، چالشبرانگیزترین جنبه طراحی، توسعه یک سیستم اتصال بود که میتوانست وسیله نقلیه را بین حالت رانندگی و پرواز تغییر شکل دهد.
در حالت رانندگی، سیستم اتصال، چرخها و مسیرها را عمود بر زمین نگه میدارد. محرکهای خطی، روتورها را میچرخانند تا برای حالت پرواز با زمین هماهنگ شوند. ایجاد یک مدل دوبُعدی در اوایل فرآیند طراحی به اصلاح این مکانیسم پیچیده کمک کرد.رچتین تاکید میکند که پس از ساعتها کار و خلاقیت، طراحی به یک مدل سهبعدی کاربردی و آماده برای ساخت تبدیل شد.
بهینهسازی مواد
این وسیلهنقلیه عمدتا با استفاده از قطعات چاپ سهبُعدی شده، ساخته شده است و بیش از ۱۰۰قطعه با چاپگرهای X۱ Carbon و P۱S Bamboo Labs ساخته شده است.
برخی قطعات از نایلون فیبر کربن، یک ماده سبک وزن و محکم با سطح براق برای استحکام و دوام ساخته شدهاند. برای اجزای کمتر مهم، از فیلامنت مات استفاده شد.در خودرو همچنین از قطعات غیر چاپشده مانند صفحات جانبی فیبر کربن استفاده شده است. این صفحات برای استحکام و زیبایی بدنه ضروری هستند.سیستم تغییرشکل در طول آزمایش بهخوبی عمل کرد و در حالت تانک، حرکت استثنایی دیده شد. با این حال، ازآنجاییکه کوادکوپتر بیش از ۷.۲پوند (۳.۳کیلوگرم) وزن داشت، آزمایشهای اولیه برای پرواز، مشکلاتی را در وزن و قدرت حرکت به همراه داشت.به گفته رچتین، طراحی مجدد اجزای سنگین و پالایش مواد برای کاهش وزن ازجمله تغییرات پیشنهادی است.