آگاه: مهران سالاریه گفت: یکی از چالشهایی که در صنعت اسقاط خودرو وجود دارد، موضوع مصرف گواهی اسقاط است که به میزان تولید و واردات خودرو ارتباط دارد. وی افزود: باتوجهبه مشخصبودن میزان تولید و واردات خودرو در کشور همچنین هدفگذاری در برنامه هفتم برای اسقاط ۵۰۰هزار دستگاه خودرو به نظر میرسد گواهی اسقاط مازاد خواهیم داشت که محل مصرفی ندارد. سالاریه اضافه کرد: باتوجهبه موضوع آلودگی هوا و ناترازی که در مصرف سوخت وجود دارد و از طرفی افزایش هر ساله خودروهای فرسوده در ناوگان حملونقل کشور، باید درباره محل مصرف گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، فکر جدی کرد. رییس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده از ظرفیت اسقاط سالانه ۶۰۰هزار دستگاه خودرو در مراکز اسقاط سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان تعداد ۲۳۷هزار خودروی فرسوده در کشور اسقاط شده است که پیشبینی میکنیم اسقاط خودروهای فرسوده تا پایان سال به ۳۵۰هزار دستگاه افزایش پیدا کند. به گفته وی، رشد ۳۰۰درصدی اسقاط خودروهای فرسوده در هشتماهه ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته موجب شده با مازاد گواهی اسقاط خودرو مواجه شویم که یکی از دغدغههای مهم این صنعت است.سالاریه گفت: در ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده برای رفع چالش محل مصرف گواهی اسقاط مازاد، پیشنهادهایی را به مراجع ذیصلاح ارائه کردهایم که درحال بررسی است.
۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
رییس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده از اسقاط ۲۳۷هزار خودروی فرسوده در هشتماهه ۱۴۰۳ با رشد ۳۰۰درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.