۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

 پروژه‌ای در اروپا در حال انجام است که در آن شرکت BMW در حال استفاده از گرافن برای ساخت باتری‌هایی بادوام بالا هستند. این باتری‌ها می‌توانند تا ۴۵۰هزار کیلومتر رانندگی بدون خراب شدن کار کنند.

آگاه: مشکلات مربوط به شارژ، مسافت و هزینه تنها برخی از نگرانی‌های مربوط به باتری خودروهای الکتریکی است. خوشبختانه، صنعت تولید باتری درحال حل این مشکلات و نگرانی‌هاست. پروژه GREENBat بهبود فناوری باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی را هدف قرار داده است. این پروژه با توسعه الکترودهای کامپوزیت سیلیکون/گرافن برای آند در باتری‌های لیتیوم ـ یون و توسعه یک ماژول باتری کاملا کاربردی برای کاربردهای خودروسازی گام‌های بلندی در این مسیر برداشته است.خروجی این پروژه سه‌ساله راهبردی، نمونه اولیه ماژول باتری خودرو خواهد بود که از ۶۰ تا ۹۰سلول خودروی الکتریکی باتری (BEV) تشکیل شده است. هسته این نوآوری که منجر به مزیت فناورانه قابل‌توجهی نسبت‌به فناوری موجود خواهد شد، الکترود جدیدی برای سلول باتری خواهد بود که از کامپوزیت سیلیکون-گرافن تشکیل شده است، کامپوزیتی که در پروژه‌های تحقیقاتی پیشین تولید شده است.در این پروژه، شرکت‌های پیشرو نظیر بی‌ام‌دبلیو (BMW)، بی‌دیمنشیال (Bedimensional) و وارتا میکرو اینوویشن (Varta Micro Innovation) با هم همکاری دارند. این کنسرسیوم روی استفاده از ترکیب سیلیکون گرافن در باتری‌ها متمرکز شده و پیش‌بینی می‌شود که ماژول پیشرفته‌ای در سال ۲۰۲۵ تولید شود.استفان کولر، مدیر عامل وارتا میکرو اینوویشن و رهبر پروژه GrEEnBat در پرچم‌دار گرافن، توضیح داد: «ما از سال‌های اول پروژه پرچم‌دار گرافن و پروژه پیشین باتری‌ها روی این موضوع کار می‌کنیم. برای سه سال آینده، از دستاوردهای این سه سال پژوهش استفاده می‌شود و در نهایت باتری برای دستیابی به طول عمر هدف ۱۰۰۰ چرخه شارژ/دشارژ بهینه می‌شود.»