آگاه: به نقل از رویترز، این امر رقابت شدیدی که هم اکنون در بازار خودروهای برقی و هیبریدی وجود دارد را تشدید میکند. پیشبینی میشود برندهای پرفروش چینی مانند BYD و جیلی در این نمایشگاه که از ۲۳ آوریل تا دو می (دو تا ۱۲ اردیبهشت) برگزار میشود، حضور پررنگی داشته باشند و از سوی دیگر خودروسازان خارجی مانند فولکسواگن، نیسان، تویوتا و کادیلاک (متعلق به جنرال موتورز) نیز توجهات را به خود جلب کنند. درحالیکه کارزار یکساله افزایش قیمت مصرفکننده کالاها در چین ادامه مییابد، ویژگیهای خودران وسایل نقلیه به جبهه جدیدی برای فروش خودرو و دستیابی به سود تبدیل شدهاند؛ اما برنامه خودروسازان برای معرفی نسل جدید سیستمهای کمکراننده در نمایشگاه اتومبیل شانگهای به دلیل تلاشهای دولت چین برای مقابله با ادعاهای بازاریابی با چالش روبهرو شده است. دولت چین پس از یک تصادف مرگبار خودروی شیائومی SU۷ در ماه مارس ۲۰۲۵ میلادی، اعلام کرد خودروسازان اجازه ندارند از عبارتهای رانندگی هوشمند و رانندگی خودران برای تبلیغ ویژگیهای مختلف سیستم کمکراننده استفاده کنند. بهاینترتیب قوانین مربوط به ارتقای چنین فناوریهایی را سختتر میکند.حدود ۱۲ مدل جدید در نمایشگاه شانگهای رونمایی میشود که قیمت آنها با مدل Y تسلا قابلمقایسه است و همین امر احتمالا چالشهای تسلا در چین و جهان را بیشتر میکند. در این اواخر سهم تسلا از بازار چین به طور مداوم در حال کاهش است. بهطوریکه از ۱۵ درصد در ۲۰۲۰ به ۹ درصد در سهماهه نخست سال جاری میلادی کاهش یافته و از سوی دیگر فروش جهانی سالانه این خودروساز آمریکایی برای نخستینبار در سال گذشته کاهش یافت. پس از حمایت ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا از کمپین انتخابات ریاستجمهوری دونالد ترامپ، روندهای نزولی مذکور در اروپا و آمریکا شدیدتر شد.
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۲٬۳۵۰
بیش از ۷۰ خودروساز چینی و بینالمللی بیش از ۱۰۰ مدل وسیله نقلیه جدید یا تجدید شده را هفته جاری در نمایشگاه اتومبیل شانگهای نمایش میدهند.

نظر شما