به گزارش آگاه به نقل از فارس، سرویس ابری علی بابا اعلام کرد که روز دوشنبه با یک اختلال تقریباً 2 ساعته مواجه شد که بر مشتریان چین، هنگ کنگ و ایالات متحده تأثیر گذاشت. این دومین قطعی این سرویس در عرض 1 ماه بود.
این تأثیر عمدتاً توسط چندین سامانه مدیریت پایگاه داده علی بابا کلود، از جمله نسخههای پستگرس کیوال، ردیس و مای اس کیوال احساس شد. پکن، شانگهای، هنگ کنگ و ایالت ویرجینیا آمریکا در میان 8 منطقه تحت تاثیر قرار گرفتند.
بر اساس داده ها، علی باباکلود، بزرگترین فروشنده فضای ابر چین است که 29.9 درصد از سهم بازار را در نیمه اول 2023 به خود اختصاص داده، پس از آن هواوی با 13.2 درصد و چایناتلکام با 12.2 درصد قرار دارند.
مشتریان این شرکت در 12 نوامبر نیز دچار اختلال در خدمات شدند که بیش از 3 ساعت به طول انجامید و بخش های بیشتری از جهان را تحت تأثیر قرار داد. دهها محصول تحت تأثیر این اختلال شامل سیستمهای مدیریت پایگاه داده مبتنی بر ابر و سیستمهای ارتباطی ابری بودند، در حالی که مناطق تحت تأثیر از شرق آسیا، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه تا آمریکای شمالی متغیر بودند.
نظر شما