ورود به‌موقع مراجع رسمی

اتفاق رخ‌داده در یکی از روستاهای شهرستان لاهیجان و فوت یک متهم در تحت‌نظرگاه انتظامی، اگرچه اتفاقی تلخ و ناگوار بود اما ورود سریع دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی به موضوع، جلوی شیطنت‌ها و شرارت‌های رسانه‌ها و عناصر ضدانقلاب را گرفت و به تعبیری با پیوست رسانه‌ای مطلوبی که انجام گرفت، «روایت اول» به انحصار مراجع و نهادهای رسمی درآمد و فرصت پمپاژ دروغ و روایت جعلی از ضدانقلاب گرفته شد.
گزارش های تصویری از اهالی محله مرحوم موسوی نشان می دهد که مردم نیز دل خوشی از  فرد یاد شده و رفتار های وی نداشته اند و موارد متعددی از شرارت های میر موسوی ثبت شده است. طبق اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس درباره فوت یک متهم با هویت «محمد میرموسوی» در لاهیجان؛ در تاریخ پنجشنبه یک مردادماه در روستای ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان خبرِ نزاع و درگیری توسط اهالی محل در سه مرحله و به‌طور مکرر به پاسگاه محلی گزارش می‌شود. در این درگیری، افراد یکدیگر را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و بنابر اظهاراتِ امدادخواهان، منشأ درگیری مرحوم میرموسوی بوده و خودروی متوفی همان‌طور که در تصاویر به‌صورت مستند مشخص است کاملا تخریب شده و در آتش می‌سوزد. این موضوع باعث رعب و وحشت اهالی محل شده و پلیس تمامی عاملان حادثه ازجمله مرحوم میرموسوی را بنابر وظیفه ذاتی و قانونی بازداشت می‌کند. متوفی در پاسگاه انتظامی شروع به فحاشی و استنکاف از دستورات عوامل انتظامی و درگیری با مأموران کرده که این روند تا حضور در بازداشتگاه ادامه پیدا می‌کند. متاسفانه به دلیل هیجان ناشی از اصطکاک صورت‌گرفته میان مرحوم میرموسوی و عوامل انتظامی و عدمِ کنترل خشم و احساسات از طرف برخی کارکنان و بی‌اعتنایی به وضعیت متهم این اتفاق رخ می‌دهد. علت فوت باتوجه‌به اتفاقاتِ قبل از حضور پلیس و شرایط جسمی و روحی متوفی، توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است.

ورود قوه قضاییه به ماجرا
اما قوه قضاییه نیز از بازداشت پنج نفر از کارکنان پلیس در رابطه با پرونده فوت متهم میرموسوی خبر داده است. در همین راستا، ابراهیم انصاری، دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان از بازداشت پنج نفر از کارکنان نیروی انتظامی در جریان پرونده فوت یک متهم در تحت‌نظرگاه فرماندهی انتظامی این شهرستان خبر داد. طبق گزارش روابط‌عمومی دادگستری استان گیلان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان با اشاره به فوت متهمی در تحت‌نظرگاه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان تاکید کرد: مقامات قضایی شهرستان بلافاصله پس از این واقعه در محل حاضر و بررسی موضوع را با جدیت در دستورکار قرار دادند.
وی با اشاره به تعیین بازپرس ویژه برای این پرونده گفت: برای پنج نفر از افسران نیروی انتظامی قرار بازداشت موقت صادر شده است. انصاری ادامه داد: این موضوع در کمیته پیگیری وقایع خاص دادگستری استان نیز با حضور مسئولان قضایی استان مطرح شد و مورد رسیدگی و نظارت ویژه قرار گرفت. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد، هیات حقوق شهروندی استان گیلان به لاهیجان عزیمت کرده و تحقیقات و بررسی‌های دقیق قضایی ادامه دارد.
همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان از انجام اقدامات قضایی نسبت‌به مشخص شدن علت تامه فوت متهم تحت‌نظرگاه لاهیجان خبر داد. ابراهیم انصاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان با اشاره به فوت متهم تحت‌نظرگاه لاهیجان تصریح کرد: ضمن انجام اقدامات قضایی نسبت‌به مشخص شدن علت تامه فوت از پزشکی قانونی پیگیری‌های لازم به عمل آمده است. وی اظهار کرد: در جهت نقض حقوق شهروندی نیز پیگیری‌های لازم از ناحیه عوامل مرتبط انجام شد و متهمان مرتبط با پرونده با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

دستور پزشکیان به مومنی
همچنین در پی درگذشت متهم میرموسوی، تحت نظر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان، مسعود پزشکیان، رییس‌جمهوری به اسکندر مومنی، وزیر کشور دستور تشکیل کمیته برای بررسی همه‌جانبه این موضوع را داد. رییس‌جمهوری، وزیر کشور را مامور کرد ضمن اعزام این کمیته به لاهیجان، تمامی جوانب حادثه را بررسی و گزارش نهایی را در اسرع وقت به هیات وزیران اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.