۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

اجتماع عظیم مردم تهران برای پاسداشت سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در حادثه سقوط بالگرد در میدان ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

آگاه: انبوه جمعیت از پیر و جوان زن و مرد دختر و پسر در بخش‌های مختلف میدان ولیعصر حاضر شدند و درحالی‌که صدای قرآن در جای‌جای میدان به گوش می‌رسید مردم بهت‌زده و همراه با شوک ناشی از شنیدن سقوط بالگرد شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان، سکوت کرده و به تلاوت قرآن گوش می‌دادند. 

یکی از هموطنان سالخورده درحالی‌که به‌سختی از پله‌های مترو بالا می‌آید، می‌گوید: اصلا باور نمی‌کنم سید محرومان را از دست دادیم درحالی‌که شب گذشته دعا می‌کردیم او و همراهانش زنده بماند، پس از شنیدن خبر این حادثه، درحالی‌که به یاد شهید رجایی افتاده بودم بی‌وقفه گریه می‌کردم. جوانی از دهه هشتادی‌ها می‌گوید: دوران شهید رجایی را درک نکرده است اما آن چیزی که از شهید آیت‌الله رئیسی دیده همان تواضع، افتادگی، خدمت و مردمی بودن شهید رجایی است که برای نسل ما رخ داده است.یک جوان دانشجو در اظهارنظری کوتاه درحالی‌که بغضی در گلو داشت، بیان کرد: فرقی نمی‌کند کسی در میدان نبرد با دشمن شهید شود یا در میدان خدمت، مهم این است که آیت‌الله رئیسی به عهد خود با مردم تا لحظه آخر وفادار ماند و در شرایطی که شب میلاد امام‌رضا (ع) بود، نشان داد که به حق خادم الرضاست. درحالی‌که مردم حزن عجیبی در چهره‌های خود داشته و به‌صورت عیان گریه می‌کنند، هرازگاهی با شعار حیدر حیدر یا حسین یا حسین سکوت خود را می‌شکستند. گروهی از مردم دست‌نوشته‌هایی با مضامین «خداحافظ آقا! سید شهید پاک‌زیست و باشهامت»، «جاودانه باد یاد سید شهید ما»، «شد کاروان عشق سوی روح الله»، «شکستند شانه‌هایم در این مصیبت»، «با ولایتمداری و وحدتمان، شهیدانمان را از خود خشنود می‌کنیم»، را در دست دارند.