۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۳٬۸۷۲

اجتماع عظیم مردم تهران برای پاسداشت سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در حادثه سقوط بالگرد در میدان ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

اجتماع مردم تهران در پاسداشت شهدای خدمت

آگاه: انبوه جمعیت از پیر و جوان زن و مرد دختر و پسر در بخش‌های مختلف میدان ولیعصر حاضر شدند و درحالی‌که صدای قرآن در جای‌جای میدان به گوش می‌رسید مردم بهت‌زده و همراه با شوک ناشی از شنیدن سقوط بالگرد شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان، سکوت کرده و به تلاوت قرآن گوش می‌دادند. 

یکی از هموطنان سالخورده درحالی‌که به‌سختی از پله‌های مترو بالا می‌آید، می‌گوید: اصلا باور نمی‌کنم سید محرومان را از دست دادیم درحالی‌که شب گذشته دعا می‌کردیم او و همراهانش زنده بماند، پس از شنیدن خبر این حادثه، درحالی‌که به یاد شهید رجایی افتاده بودم بی‌وقفه گریه می‌کردم. جوانی از دهه هشتادی‌ها می‌گوید: دوران شهید رجایی را درک نکرده است اما آن چیزی که از شهید آیت‌الله رئیسی دیده همان تواضع، افتادگی، خدمت و مردمی بودن شهید رجایی است که برای نسل ما رخ داده است.یک جوان دانشجو در اظهارنظری کوتاه درحالی‌که بغضی در گلو داشت، بیان کرد: فرقی نمی‌کند کسی در میدان نبرد با دشمن شهید شود یا در میدان خدمت، مهم این است که آیت‌الله رئیسی به عهد خود با مردم تا لحظه آخر وفادار ماند و در شرایطی که شب میلاد امام‌رضا (ع) بود، نشان داد که به حق خادم الرضاست. درحالی‌که مردم حزن عجیبی در چهره‌های خود داشته و به‌صورت عیان گریه می‌کنند، هرازگاهی با شعار حیدر حیدر یا حسین یا حسین سکوت خود را می‌شکستند. گروهی از مردم دست‌نوشته‌هایی با مضامین «خداحافظ آقا! سید شهید پاک‌زیست و باشهامت»، «جاودانه باد یاد سید شهید ما»، «شد کاروان عشق سوی روح الله»، «شکستند شانه‌هایم در این مصیبت»، «با ولایتمداری و وحدتمان، شهیدانمان را از خود خشنود می‌کنیم»، را در دست دارند.

اجتماع مردم تهران در پاسداشت شهدای خدمت

اجتماع مردم تهران در پاسداشت شهدای خدمت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.