۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

 نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس دوازدهم با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج و ذکر این نکته که «برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد»، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست آگاه، گفت: امروز موج اسلام‌خواهی و برائت از مستکبرین در دنیا در حال گسترش است و نمونه آن همین موج و خیزشی است که در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی علیه رژیم صهیونیستی به پا خاسته که این خود نوعی برائت است.

آگاه: سیدجواد حسینی‌کیا تاکید کرد: نباید آتشی که در دل آزادی‌خواهان و آن هم در کشورهای مسلمانان جهان علیه رژیم صهیونیستی به‌پا شده، خاموش شود و تاکید مقام معظم رهبری بر این نکته بوده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین زمانی امام خمینی(ره) سفارشی داشتند و تاکید کردند که اگر هر کشور اسلامی، یک سطل آب در اسرائیل بریزد این رژیم را آب برده و این غده سرطانی از بین می‌رود؛ بنابراین اگر وحدت لازم ایجاد شود و این اعلام برائت صورت گیرد، حتما این غده سرطانی از بین رفته و مسلمانان منطقه یک نفس راحتی خواهند کشید. وی بیان کرد: امروز مردم غزه و فلسطین از جمله مظلوم‌ترین مردم در دنیا هستند، چراکه رژیم صهیونیستی به کودک و زن و بچه در فلسطین رحم نکرده و این مردم به‌طور فجیعی از بین رفته و به شهادت می‌رسند. برای اینکه این ملت‌ها و دنیای اسلام در خواب نرفته و بیدار بماند برائت شریط لازم این کار است که رهبر انقلاب روی همین نکته دست گذاشته و بر آن تاکید دارند. درواقع ملت‌ها اگر بیدار شوند دولت‌ها را هم بیدار خواهند کرد. این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم مردم آزاده دنیا و به‌ویژه کشورهای مسلمان بتوانند برای جامه عمل پوشاندن به پیام رهبری، گام بلندی را هم بردارند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معظم له در پیام خود اشاره دارند که برائت از مشرکان امسال باید فراتر از حج گزاران به آحاد مردم تسری یابد، افزود: مراسم برائت امسال تنها در سرزمین وحی و مکه مکرمه خلاصه نشده و در سراسر کشورهای مسلمان باید این مراسم را داشته باشند.
وی بیان کرد: یکی از علت‌هایی که امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی به این امر پرداخته‌اند، جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین و جنوب لبنان در حال ارتکاب هستند.