۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

مستند دو قسمتی «خون جون» که نام آن برگرفته از داستان «جون» غلام آفریقایی‌تباری است‌ که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهداء(ع) به شهادت رسید از قاب شبکه تهران تماشایی می‌شود.

آگاه: این مستند به رهبری امام‌خمینی(ره) و شیخ زکزاکی می‌پردازد. شیعیان نیجریه جزو کسانی هستند که بیشترین اهداکنندگان خون در این کشور را تشکیل می‌دهند و بنا به گفته مسئولان انتقال خون نیجریه، با وجود گسترش بیماری‌هایی همچون ایدز در قاره آفریقا، خون‌های اهدایی شیعیان این کشور جزء پاک‌ترین فرآورده‌های خونی است. باوجوداین خون شیعیان بیگناه نیجریه‌ای که روزی برای کمک به نیازمندان اهدا می‌شد، حدود دو سال پیش و بر اثر حمله پلیس به راهپیمایان روز قدس بر زمین ریخته شد و بر اثر حمله نظامیان به خانه شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، صدها نفر از آنها به خاک و خون کشیده شدند. 
در این مستند با برخی فعالان مسلمان و شیعیان ازجمله رهبران جنبش اسلامی نیجریه گفت‌وگو شده و همچنین تصاویری از راهپیمایی‌ها و عزاداری‌های شیعیان این کشور به تصویر کشیده شده است. این مستند در سال۱۳۹۱ به تهیه‌کنندگی مهدی رضوانی و کارگردانی مجتبی رضوانی ساخته شده است. مستند «خون جون» در دو قسمت یکشنبه ۱۷تیرماه و سه‌شنبه ۱۹تیرماه ساعت۱۳ به مدت ۵۰دقیقه از قاب شبکه پایتخت پخش خواهد شد.