۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

تمام قضیه همینی است که در تیتر ذکر شده! در ادامه وضعیت قمر در عقرب جوایز ادبی و فرآیند تخته شدن در این جوایز حالا یک حاشیه دیگر هم هم برای بیست‌ودومین دوره جایزه ادبی قلم زرین پیش آمده است. هرچند اهالی کتاب و ادبیات از هفته گذشته بوی بعضی ناهماهنگی‌ها و در ادامه هم اختلافات را بین اعضای هیات داوری این دوره از جایزه و هیات‌مدیره انجمن قلم به‌عنوان نهاد بالادستی این جایزه ادبی ذکر کرده بودند اما حالا دیگر رفت و برگشت‌ها آنقدر عیان و رو شده که دیگر نشود، پنهانش کرد. 

آگاه: قضیه چیست؟! در روزهای اخیر و در میان گروه‌های تلگرامی بحث‌هایی در گرفته و متن‌های منتشرشده که حکایت از اختلاف شدید بین اعضای هیات داوری بخش داستان بزرگسال این دوره از جایزه با انجمن قلم است. از ظواهر امر این‌طور پیداست که اعضای هیات داوری این بخش متشکل از کامران پارسی‌نژاد، وجیهه سامانی و مریم شریف رضویان بعد از بررسی‌های متعدد رمان «صادقانه» اثر سهیلا عبدالحسینی را اثر برگزیده این بخش به انجمن قلم اعلام می‌کنند و اختلاف از همین نقطه آغاز می‌شود. برحسب متنی منسوب به وجیهه سامانی، هیات‌مدیره انجمن قلم انتخاب و بررسی داوران را وتو و اثر دیگری را به‌عنوان برگزیده به هیات داوری پیشنهاد می‌کند. 
اعضای هیات داوری بر رأی و انتخاب و تحلیل خود اصرار می‌ورزند. اصراری که درنهایت ازسوی هیات‌مدیره انجمن قلم وتو شده و درنهایت هم با اعمال نظر مدیران انجمن قلم اثری غیر از انتخاب هیات‌داوران به‌عنوان برگزیده این بخش معرفی می‌شود. در بخشی از متن منسوب به وجیهه سامانی آمده است: «ما زیر بار این تحمیل آشکار نمی‌رویم و فعلا صبر پیشه می‌کنیم تا ببینیم انجمن قلم و هیات مدیره محترم آن چگونه از این آزمون سخت بیرون می‌آیند و در دوراهی حق و عدالت کدام راه را برمی‌گزینند.» در ادامه این اتفاقات، دو نویسنده دیگر هم از عضویت در انجمن قلم استعفا دادند؛ البته استعفای آقایان علی‌اکبر والایی و کامران پارسی‌نژاد به‌صورت مجازی و در گروه‌های تلگرامی انجام شده است. 
همکاران من در گروه فرهنگی آگاه برای بررسی و چندوچون این موارد سراغ محمدرضا سرشار و راضیه تجار رفتند. در خبر تنظیمی برای رسانه‌ها و اعلام رسمی جایزه محمدرضا سرشار، سرداور بخش داستان بزرگسال است و راضیه تجار هم رییس انجمن قلم. جناب سرشار در پاسخ به سوال آگاه اعلام کردند که اطلاعی از این موضوع ندارند و باید از خانم تجار پیگیری شود. خانم تجار هم در پیگیری آگاه اعلام کردند که این یک مسئله داخلی است و موضوعی نیست که بخواهد در رسانه مطرح شود. همین! اجمالا تا زمانی که جزئیات این مسئله مشخص شود به حکم صادره از جانب ریاست انجمن قلم و تیتری که در ابتدای این ستون درج‌شده قانع شوید! همین!

تبریک خانه موسیقی به آقای جراح
خانه موسیقی ایران با انتشار پیامی ضمن تبریک به مسعود پزشکیان به‌عنوان رییس‌جمهوری منتخب کشورمان از وی خواست تا به حل‌وفصل چالش‌های موسیقی کمک کند. به گزارش آگاه، خانه موسیقی ایران با انتشار پیامی ضمن تبریک به مسعود پزشکیان به‌عنوان رییس‌جمهوری منتخب کشورمان از وی خواستند تا برای حل و فصل چالش‌های موسیقی تلاش خود را انجام دهد.
در پیام خانه موسیقی آمده است: «خانه موسیقی ایران انتخاب شایسته دکتر مسعود پزشکیان را به‌عنوان رییس‌جمهور منتخب شادباش گفته و در این برهه تاریخی و شرایط حساس که ایران عزیز تشنه پیشرفت و آبادانی است برای ایشان آرزوی موفقیت و کامیابی دارد.
بدون شک دستیابی به تمامی اهداف متعالی و خواست‌های مردم شریف ایران در سایه همدلی و اتحاد محقق خواهد شد و امید می‌رود مطالبات هزاران هزار هنرمند و موسیقیدان ایرانی که چند دهه است با چالش‌های مختلف مواجه بوده است، حل و فصل شود.
قطعا در شرایط امروز و در دولت جدید که روزنه امیدی باز شده است با درایت و مدیریت رییس‌جمهور منتخب و با همکاری و همراهی مدیران خبیر و آگاه جهت اجرای شعارها و سیاست‌های دکتر پزشکیان که بر سپردن امور به متخصصان و کارشناسان متبحر متمرکز بود، حل مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر به‌ویژه فعالان حوزه موسیقی در دسترس بوده و اعتلای فرهنگ و هنر ملی ایران قابل تحقق خواهد بود.»