۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

الناز برکاتی_ خبرنگار گروه فرهنگ: اشغالگران اسرائیلی سال‌هاست که با به‌کارگیری روش‌های مختلف از جاسازی بمب‌های بسته‌ای در گوشی تلفن همراه و صندلی خودرو، تخت‌خواب هتل، محل کار و منزل گرفته تا مسموم کردن با شکلات تعارفی و شلیک موشک و تیراندازی به خودروهای درحال حرکت و صحنه‌سازی آتش‌سوزی از هر راهی برای مقاصد شوم خود استفاده کرده‌اند. اسماعیل هنیه ملقب به «ابوالعبد» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که بامداد دیروز در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید، از رهبران محبوب مقاومت بود که پس از عملیات طوفان الاقصی به چهره‌ای شناخته‌شده‌تر در سطح جهان تبدیل شد و رژیم صهیونیستی او را در لیست ترور قرار داده بود. هنیه همواره از اهداف اصلی جوخه‌های ترور اسرائیل بوده است و مقام‌های رژیم تل‌آویو نیز همواره بر این امر تاکید داشته‌اند.

آگاه: رژیم صهیونیستی در سال۲۰۰۳ نیز برای ترور هنیه اقدام کرد اما شکست خورد. اسماعیل هنیه جزییات عملیات ترور نافرجام خود را اینگونه توصیف می‌کند: «در تاریخ ۶/۹/۲۰۰۳، همراه شیخ احمد یاسین به دیدار دکتر مروان ابوراس رفته بودیم. وقتی ناهار را در منزل ایشان میل کردیم، ناگهان یک هواپیمای اف۱۶ محلی را که در آن بودیم بمباران کرد. سقف فروریخت و همه‌جا را دود و گرد و خاک فراگرفت. به شکرانه پروردگار موفق شدیم از منزل خارج شویم و خداوند ما و خانواده دکتر ابوراس را نجات داد.» صهیونیست‌ها در هشت دهه، بیش از ۲۷۰۰ترور انجام دادند که میانگین این اقدامات شرورانه، سالانه ۳۸عملیات در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی است؛ اقدامات تروریستی این رژیم منحوس محدود به رهبران و فعالان نظامی مقاومت نیست، بلکه رهبران سیاسی، دانشمندان و نویسندگان هم هدف این تروریست‌ها قرار گرفته‌اند.

روایتی از ترورهای موساد
اگر بخواهیم ماهیت اعمال و رفتار صهیونیست‌ها در پهنه جهان را درک کنیم، کتاب «تو زودتر بکش» اثر رونین برگمن که خود یک صهیونیست است، روایت دقیقی را در اختیار مخاطب می‌گذارد. نویسنده صهیونیست «تو زودتر بکش» به شکلی کاملا عیان و آشکار توجیه وسیله برای هدف در جهت راهبرد صهیونیسم را ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از طریق رهیافت‌های محرمانه و غیرانسانی به هدف رسید. کتاب «تو زودتر بکش» تاریخ مخفی ترورهای هدفمند رژیم صهیونیستی است که در سال۲۰۱۸ میلادی به قلم رونن برگمن نوشته شده‌ است. این کتاب تاریخچه ترورهای مخفی موساد است و نویسنده آن گفته که از زمان جنگ جهانی دوم، اسراییل بیش از هر کشور غربی مردم را ترور کرده است. کتاب نمونه‌هایی از ترور مقامات انگلیسی و سوری، رهبران حماس، حزب‌الله لبنان، سازمان آزادی‌بخش فلسطین و دانشمندان هسته‌ای ایران را به تصویر می‌کشد.

یک ترجمه هوشمندانه
دولت‌های غربی پس از انقلاب اسلامی سال‌ها از ایران به‌عنوان حامی تروریسم یاد کردند و از تروریسم دولتی ایران سخن گفتند و طنز تلخ ماجرا این است که اسراییل به شکلی علنی و آشکار تروریسم را تئوریزه کرده و به‌طور عملی دست به انجام آن در هر نقطه از جهان می‌زند. این وارونگی که سیاستمداران غربی دست به تبلیغ آن در جهان می‌زنند، به دست رسانه‌ها انجام می‌شود و در این میان ضعف رسانه‌ای جمهوری اسلامی سبب شده تا آنطور که باید صدای راستین ملت ایران در میان هیاهوی رسانه‌ها به گوش نرسد. جالب است که مهم‌ترین چهره‌های صهیونیسم در دفاع از تروریسم و خشونت و اعمال غیرانسانی دست به قلم برده‌اند و بی‌پروا ایدئولوژی شیطانی اسراییل را در قالب کتاب عرضه می‌کنند. «تو زودتر بکش» یکی از این کتاب‌هاست که یک مترجم هوشمند در ایران آن را ترجمه کرده است.
این کتاب آخرین اثر تحقیقی رونین برگمن است که نظرهای فراوانی را به خود جلب کرده است. کتاب، روایتی صهیونیستی از پیش‌زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم است و در این بین بیش از هر چیز بر ترورهای صورت‌گرفته از سوی این دستگاه‌ها (یا به تعبیر خود کتاب، «قتل‌های هدفمند» آنها) تمرکز دارد.
برگمن برای به دست آوردن تصویری از سیر و عملکرد این دستگاه‌ها، هزاران سند (که برخی از آنها، محرمانه بوده و به‌صورت غیرقانونی در اختیار او قرار گرفته) و تعداد بی‌شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است، اما اهمیت بیشتر این کتاب، به صدها مصاحبه اختصاصی نویسنده با کسانی برمی‌گردد که خود به‌صورت مستقیم در این سازمان‌ها (یا در وقایع مورد اشاره در کتاب) حضور داشته‌اند و رتبه سازمانی یا عملیاتی برخی از آن‌ها نیز در بالاترین سطح بوده و همین، اطلاعات آن‌ها را به معنای دقیق کلمه «دست اول» کرده است. 

فوق‌محرمانه‌ای از ۶۰ سال ترور فرماندهان مقاومت 
جلد اول از مجموعه چهارجلدی کتاب «تو زودتر بکش» روایت نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از ۶۰سال ترورهای موساد، ترور مبارزان فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران است که وحید خضاب آن را ترجمه کرده و ازسوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. در یکی از بخش‌های این کتاب به نام ایران نیز اشاره شده و گوشه‌هایی از فعالیت خرابکاری موساد در ایران برای ترور چهره‌های مهم علمی کشور فاش شده است. برگمن با ذکر یک خاطره، پرده از رازی برمی‌دارد که تاکنون ناگفته مانده است. او ماجرای آخرین روز کاری مئیر داگان، رییس سابق موساد را روایت می‌کند، روزی که با دعوت‌نامه‌ای محرمانه به جلسه‌ای دعوت می‌شود که در آن قرار است خبر عزل داگان ازسوی سخنگوی نتانیاهو اطلاع‌رسانی شود. کتاب حاضر، آخرین اثر تحقیقی برگمن بوده که در سال۹۹ منتشر شده و از همان آغاز، نظرهای فراوانی را به خود جلب کرده است. کتاب، روایتی «اسراییلی» از پیش‌زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم است و در این بین بیش از هرچیز بر ترورهای صورت‌گرفته ازسوی این دستگاه‌ها (یا به تعبیر خود کتاب، «قتل‌های هدفمند» آن‌ها) تمرکز دارد.
نویسنده کتاب و تک‌تک راویانش، از صمیم قلب به حقانیت اسراییل و ضرورت استمرار حیاتش ایمان دارند (برخی از آن‌ها، برای این باورشان دست به قتل‌های متعدد، آدم‌ربایی، شکنجه و… هم زده و بی‌پروا و بدون خجالت، آن‌ها را در همین کتاب بازگو هم کرده‌اند) ولی با تمام اینها، آنچه در کتاب تو زودتر بکش آمده، ضرورتا به نفع اسراییل نیست. شاید خود نویسنده نظری جز این داشته و گمان می‌کرده با این کار، مسیر «اصلاح» دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان را نمایان می‌کند ولی نمی‌دانسته که اقدام او، چطور از وحشی‌گری و «خونسردی در جنایت» و «بی‌پروایی در آدم‌کشی» صهیونیست‌ها (در طول تاریخشان) پرده برداشته و چقدر هم این پرده‌برداری را (به‌صورت ناخواسته) متقن و مستدل انجام داده است. 

سند آدم‌کشی‌ها 
کتاب رونین برگمن از طرفی به ضعف‌ها و ترس‌های تاریخی اسراییل معترف است، اما از طرفی ساختار مخوف و وحشتناکی را برای مخاطب به تصویر می‌کشد که کوچک‌ترین تردیدی در حذف دشمنان خود ندارد و به‌راحتی آدم می‌کشد. عنوان کتابش هم ناظر به یکی از آیه‌های «تلمود» است با این ‌مضمون است که اگر کسی قصد کشتنت را داشت، تو برخیز و اول او را بکش! اما به‌هرحال ارزش این‌کتاب برای مطالعه، در اینجاست که پس از سال‌ها مخفی‌کاری منتشر شده و همان‌طور که رونین برگمن هم می‌گوید رسانه‌های اسراییل موظف هستند هرجا در مطالبشان از فعالیت‌های مخفی منتسب به دستگاه‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها و به‌ویژه ترورهای هدفمند یاد می‌کنند، عبارت «به ادعای منابع خارجی‌» را قید کنند.
«تو زودتر بکش» سند آدم‌کشی‌های کشوری جعلی است که از اجتماع سازمان‌های جنایتکار و تروریست تشکیل شده است و نویسنده و روزنامه‌نگاری برآمده از این‌کشور چون برگمن، ضمن استفاده از الفاظی چون ترور برای این‌سازمان، از لفظ تروریست برای سازمان‌های مبارز فلسطینی هم استفاده کرده است.