۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «آگاه»، با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه چند ساعت پس از مراسم تحلیف رییس‌جمهوری، گفت: درواقع محور مقاومت به یک درخت تنومند و شجره بزرگ و پردستاورد و پرمحصول تبدیل شده است.

آگاه: سید علی یزدی‌خواه در ادامه تاکید کرد: به‌هیچ‌وجه شهادت عزیزان ما باعث تضعیف موقعیت‌محور مقاومت نشده و بلکه اراده‌ها را قوی‌تر و عزم‌ها را جزم‌تر خواهد کرد که این خود ازجمله آرزوها و منویات شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همچنین سایر عزیزان بود. این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعا رژیم صهیونیستی در پی شهادت اسماعیل هنیه به‌صورت جدی گوشمالی خواهد شد، چراکه در پی این حادثه، تعرضی به حاکمیت ملی ایران صورت گرفته و مهمان ما را مورد تعرض قرار داده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراسم تحلیف رییس‌جمهوری تاکید کرد: این جنایت پس از مراسم تحلیف رییس‌جمهوری و در خاک ایران رخ داد و باعث شد تا شیرینی، ارزشمندی و وقار و سنگینی که در جلسه تحلیف رییس‌جمهوری حاکم بود و اخبار آن به سراسر دنیا منعکس شد، تحت‌الشعاع قرار گیرد. وی با بیان اینکه رییس‌جمهوری در جلسه تحلیف سخنان ارزشمندی را در دفاع از مردم غزه بیان کردند، ادامه داد: درواقع صهیونیست‌ها تلاش داشتند تا سخنان رییس‌جمهوری در جلسه تحلیف را تحت‌الشعاع قرار دهند. قطع‌به‌یقین تیر صهیونیست‌ها مجددا به سنگ خورده و از کرده خودش پشیمان خواهد شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ خبیث پس از صدور دستور شهادت شهید سلیمانی به غلط‌کردن، افتاد، گفت: ترامپ در پی شهادت شهید سلیمانی گفت که ای‌کاش شهید سلیمانی را به شهادت نمی‌رسانیم، چراکه آرمان‌های وی در جهان زنده‌تر شد. یزدی‌خواه با بیان اینکه اسماعیل هنیه آماده شهادت بود و ۱۶تن از بستگان درجه‌یک وی پیش‌تر به شهادت رسیده بودند، اظهار کرد: اسماعیل هنیه آرزوی پیوستن به یاران شهیدش را داشت و شهادت برای وی سعادت آفرید. اما خسارتی برای دشمنان وی و صهیونیست‌ها به وجود آمد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پی شهادت اسماعیل هنیه محور مقاومت زنده‌تر خواهد شد، ادامه داد: درواقع پرچم محور مقاومت در پی این شهادت نیز بالاتر خواهد رفت. همچنین عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین حتما راسخ‌تر خواهد شد، آن‌هم به دلیل اینکه این موضوع در خاک ما رخ داد؛ بنابراین ما خودمان را متعهد می‌دانیم تا در راستای خونخواهی این شهید عزیز، صهیونیست‌ها را گوشمالی دهیم و ان‌شاءالله این موضوع در آینده نه چندان دور پاسخ داده خواهد شد.