۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵

اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رییس‌دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» در حالی وارد هشتمین روز خود شد که رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است بعد از ترور اسماعیل هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را دربرگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ ایران و گروه‌های مقاومت در سطح منطقه به این عملیات‌های تروریستی هستند. رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به خلوتی خیابان‌ها و نگرانی‌هایی که در چهره تک‌تک صهیونیست‌ها موج می‌زند، آن را شبیه به شرایط دوره کرونا توصیف کرده است.

آگاه: رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از مختل‌شدن حرکت گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها و لغو بسیاری از پروازها و سردرگمی مسافران سخن می‌گویند.

انتظار صهیونیست‌ها، دستاورد برای تهران
خبرگزاری فلسطینی «سما»، «آویگدور لیبرمن» روز گذشته اعلام کرد که رییس حزب موسوم به «اسرائیل بیتنو» و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با اشاره به انتظاری که صهیونیست‌ها برای پاسخ انتقام‌جویانه ایران می‌کشند، گفت: آنها در طول روز از «اوج تنش و ضرورت هوشیاری» سخن می‌گویند. این وضعیت در عمل دستاوردی برای ایرانی‌ها، حزب‌الله لبنان و بقیه است.
این گفته‌های لیبرمن در حالی مطرح شد که حملات موشکی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد. حزب‌الله لبنان صبح روز سه‌شنبه در یک عملیات موشکی موفق توانست محل استقرار نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین را هدف قرار داهد. حزب‌الله اعلام کرد که این حمله موشکی در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان غیرنظامی روستاها و شهرک‌های جنوب لبنان انجام شده و براساس اعلام حزب‌الله، در این عملیات یک ساختمان در شهرک صهیونیست‌نشین «اویویم» که به مقر نظامیان اشغالگر تبدیل شده بود، با موشک مناسب و به‌طور مستقیم هدف قرار گرفت. 
هراس نتانیاهو از رویارویی مستقیم با ایران
رای الیوم نیز روز گذشته در گزارشی مطرح کرد که صهیونیست‌ها این روزهای از بیم واکنش حتمی ایران در ترس و وحشت به سر می‌برد و منابعی در تل‌آویو این را اعلام کرده‌اند. رسانه‌های مختلف سناریوهای احتمالی از جمله سناریوی روز قیامت، یعنی نابودی رژیم اشغالگر را مطرح می‌کنند.
منابع امنیتی و سیاسی آگاه در تل‌آویو اعلام کردند که واکنش از جانب ایران، حزب‌الله و دیگر گروه‌های وابسته به تهران طی روزهای آتی حتمی است. همچنین تحلیلگر «هاآرتص» گفت: بسیار بعید است که ایران از تهدیدات خود دست بکشد و به همین دلیل اسرائیل در برابر چالشی بزرگ و بی‌سابقه قرار دارد.
در همین حال، منابع صهیونیست اعلام کردند که واکنش ایران و حزب‌الله طبق برآوردهای نظامی و امنیتی در رژیم اسرائیل حتمی است اما زمان و حجم این واکنش معلوم نیست. یک مسئول صهیونیست نیز اذعان کرد: اگر اسرائیل از چند جبهه و به شکل سریع در معرض حمله قرار گیرد، اسرائیل و آمریکا به‌سختی می‌توانند با آن مقابله کنند و ازاین‌رو باید منتظر کشته و زخمی‌ها باشیم. ما در روزهای سرنوشت‌سازی به سر می‌بریم. این مسئول صهیونیست مدعی شد: با این‌حال اسرائیل در صورتی توان واکنش شدید را خواهد داشت که از حمایت جهانی برخوردار باشد.
از سوی دیگر، مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که حزب‌الله به‌دنبال حمله بزرگ به اسرائیل است و این حملات به اهداف نظامی محدود نخواهد شد. این مسئولان امنیتی همچنین درباره واکنش ایران نیز بیان کردند که ایران هنوز حجم واکنش خود به ترور اسماعیل هنیه را اعلام نکرده است.

حمله پهپادی حزب‌الله به مراکز نظامی اسرائیل در عکا
در کنار بیم و هراس صهیونیست‌ها از احتمال پاسخ ایران و مقاومت به اقدامات تروریستی اخیر و شهادت شهید هنیه و یکی از فرماندهان مقاومت، منابع خبری روز سه‌شنبه از پرواز پهپادهای انتحاری حزب‌الله در آسمان شمال فلسطین اشغالی و حملات موشکی و پهپادی به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.
برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که صدای انفجار و آژیر خطر ازجمله در شهرهای حیفا، نهاریا و شهرک صهیونیست‌نشین شلومی شنیده شده است. این منابع افزودند که پهپادهای انتحاری به یک دستگاه خودرو و یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر نهاریا اصابت کرده و تعدادی صهیونیست زخمی شدند. در پی این حمله پهپادی، آتش‌سوزی و دود غلیظی بر فراز پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی مشاهده شده است. به گفته منابع رژیم صهیونیستی، دستکم پنج صهیونیست در منطقه الجلیل غربی در نتیجه این حملات به‌شدت زخمی شده و وضعیت یک نفر از آن‌ها وخیم است.
همزمان حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با پهپادهای انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر یگان «ایگوز ۶۲۱» در مرکز نظامی «شراغا» در شمال شهر عکا را هدف قرار داده است. این حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله ساعاتی پیش از حمله یک پهپاد متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در شهرک «میفدون» در منطقه «نبطیه» در جنوب لبنان صورت گرفت. در این حمله پنج شهروند لبنانی به شهادت رسیدند. برخی منابع صهیونیستی مدعی شدند سه فرمانده حزب‌الله در حین برگزاری جلسه‌ای در این ساختمان هدف قرار گرفته و به شهادت رسیده‌اند.
با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. حزب‌الله همچنین این عملیات خود را در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه مناطق جنوبی لبنان و حملات صهیونیست‌ها به غیرنظامیان لبنانی انجام می‌دهد.
از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.