۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی «آگاه»، گفت: متاسفانه برخی از بانک‌ها و مدیرانشان موفق نشدند تا انتظارات برای رفع مشکل ناترازی و زیان بانکی را برطرف کنند.

آگاه: جعفر قادری، با اشاره به وضعیت مدیریت برخی از بانک‌های خصوصی و گلایه سهامداران این بانک‌ها، بیان کرد: سهام برخی بانک‌های خصوصی با این علم به وزارت اقتصاد واگذار شده است که ناترازی‌های بانکی متوقف شود.
نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بااین‌حال برخی از بانک‌ها و مدیرانشان موفق نشدند تا انتظارات برای رفع مشکل ناترازی و زیان بانکی را برطرف کنند.
وی با بیان اینکه این ناکارامدی‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: بااین‌حال برنامه هفتم تکالیفی را مربوط به بانک‌ها تعیین کرده که باید به آن عمل شود.
نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ظرفیت‌های قانونی دولت، گفت: انتظار می‌رود دولت جدید به موضوع زیان‌سازی برخی مدیران بانک‌های خصوصی ورود کند تا مشکل مردم حل شود.
قادری با بیان اینکه برای برای انتخاب مدیران بانک‌های خصوصی ضابطه‌ای تعریف شود، ادامه داد: درواقع فعالیت در وزارت اقتصاد و بانک‌ها به همین راحتی نیست و افراد باید تجربه و کارنامه مناسبی داشته باشند.
این نماینده مجلس بیان کرد: بااین‌حال و باتوجه‌به وجود احکام قانونی مناسب در برنامه هفتم، دولت چهاردهم با استفاده از این قوانین به وضعیت مدیریتی در بانک‌های خصوصی مشکل‌دار، ورود جدی کند.