۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

داراب، شهری باستانی با قدمتی چندهزار ساله در استان فارس است. این شهر زیبا با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و کوهنوردی بسیار از جمله روستاهای باستانی، آبشارها، تنگه‌ها، دره‌ها و کوهستان‌های سرسبز، گردشگران و کوهنوردان بسیاری را در فصول مختلف به‌سمت خود می‌کشاند.

آگاه: دره آکواریوم، در نزدیکی بخش فورگ واقع شده و با آبشارها، نیزارها و حوضچه‌های آبی متعدد، چشم‌اندازی بی‌بدیل و زیبا را برای تماشا کردن و لذت‌بردن، خلق کرده است. بازدید از دره منحصربه‌فرد آکواریوم، یکی از بکرترین تجربه‌های طبیعت‌گردی در استان فارس به شمار می‌آید.
برخی افراد، این آبشار را با نام کاسه‌رود می‌شناسند. کاسه‌رود، نام رودی پرآب است که در میان دره آکواریوم جریان دارد و پنج آبشار به آن می‌ریزد. کاسه‌رود با سقوط از آبشارهای بلند و جریان پیدا کردن در جوی‌هایی کم‌عمق، یکی از دلایل زیبایی بی‌بدیل دره آکواریوم است.
آب‌وهوای کوهستانی، منجر به تنوع و غنی‌شدن پوشش گیاهی دره آکواریوم شده است. علاوه‌بر نیزارهای وسیع، درختان بید، انجیر، نخل و گیاهان مختلف ازجمله پرسیاوشان، درمنه‌های کوهی و درختچه‌های بنگرو در این دره و اطراف آن، منظره‌ای چشم‌نواز خلق کرده‌اند. ماهی‌های ریز و درشت، تنها موجوداتی هستند که در حین عبور از تنگه، کف پای شما را قلقلک خواهند داد. جانوران کوهی مانند پازن و آهو در گذشته در این منطقه زندگی می‌کردند، اما متاسفانه به‌علت شکار بی‌رویه و غیرقانونی، دیگر دیده نمی‌شوند.
اگر به دره آکواریوم آمدید، حتما از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی اطراف ازجمله زیباترین پل هوایی ایران، دره خرچنگ‌ها، باغ چهارفصل و دره تنگه رغز دیدن کنید.