۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

یونیت دندانپزشکی سیار، محصولی از دانش و فناوری ایرانی، در پیاده‌روی اربعین به کمک زوار شتافته است.

آگاه: محمدرضا دُرعلی، رییس هیات‌مدیره شرکت دانش‌بنیان امرداد امداد ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: مبحث درمان و دندانپزشکی یکی از حوزه‌هایی بود که نیاز به مطب و کلینیک داشت. ما تلاش کردیم بعد زمان، مکان و جغرافیا را به صورت کاربردی برای درمان دندانپزشکی ازبین ببریم. با طراحی، ساخت و تولید دستگاه یونیت و صندلی سیار الکتریکال توانستیم مدال طلا جشنواره‌های بین‌المللی اختراعات و مدال طلای جهادگر علمی را کسب کنیم.
وی افزود: یونیت دندانپزشکی تولیدی ما نمونه مشابهی در جهان ندارد. این محصول دارای تاییدیه‌های وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، هیات‌علمی دانشکده‌های دندانپزشکی و بهداری‌های نیروهای مسلح است.
وی درخصوص کاربرد محصولات خود در مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: این دستگاه بدون نیاز به تاسیسات شهری حتی بدون برق، با باتری برای تمامی اعمال دندانپزشکی قابل راه‌اندازی است. یونیت و صندلی سیار توانسته بهداری‌های مرزی را تجهیز کند تا عشایر عزیز بتوانند خدمات لازم را دریافت کنند. امکان حمل‌ونقل محصول با چهارپا برای گذر از مکان‌های صعب‌العبور و ارائه خدمت نیز وجود دارد.
دُرعلی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه ورودی بدن انسان دهان است، سلامت دهان و دندان می‌تواند روی تمام جوارح انسان از لحاظ بعد سلامت روح و روان تاثیرگذار باشد. لبخند زیبا حق همه‌ انسان‌هاست. 
وی ادامه داد: ما سعی کردیم یونیت‌های دندانپزشکی را به گونه‌ای طراحی و اختراع کنیم که برای افراد غیرقابل حرکت، کسانی که بیماری MS پیشرفته دچار هستند و جانبازان عزیز کشور که دچار ضایعه نخاعی شده‌اند کاربردی باشد. این محصول به گونه‌ای طراحی شده که به صورت الکتریکال تخت می‌شود، در اصل یونیت و صندلی دندانپزشکی تبدیل به یک راهکار می‌شود و پوزیشن‌های لازم را به‌صورت الکتریکال می‌گیرد و می‌توان بیمار را به هر جایی که بخواهند ببرند و مجدد بیمار را به تخت خود منتقل کنند. تا کنون بیش از ۳۰۰بیمار این‌گونه را در محل خود مداوا کرده‌ایم.
درعلی درخصوص کاربرد محصولات خود در رویداد اربعین افزود: هدف از تولید این محصول توسعه مناطق کمتربرخوردار بود. همچنین می‌توان در رویدادهای بزرگ مانند اربعین به خدمت گمارده شود و به زائرانی که در طول سفر دچار مشکلات دندانی و دندان‌درد می‌شوند، خدمت ارائه دهد و رفاه و آسایش زائران عزیز را برقرار کند.
رییس هیات‌مدیره شرکت دانش‌بنیان امرداد امداد تاکید کرد: زائرانی که با پای پیاده راهی مسیر کربلا می‌شوند، اگر در بین راه دچار دندان‌درد شوند، می‌توان به وسیله دندانپزشکان قهار و با استفاده از دستگاه تولیدی ما درد آن‌ها را تسکین داد.