یک شرکت دانش بنیان با تولید محصول نوآورانه سازه‌های ژئودزیک توانسته است بزرگ‌ترین موکب‌های موقت را در شرق و غرب کشور برای خدمت به زائران حسینی بنا کند.

ساخت بزرگ‌ترین موکب‌ها برای کمک به زائران حسینی توسط دانش‌بنیان‌ها

آگاه: سعید سالارطایفه، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوران رستار سامانه (پرهون سازه) ابتدا درخصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: این شرکت دو محصول بزرگ تولید می‌کند که یک محصول دانش‌بنیان است به نام بلک پنی مادون قرمز و یک محصول هم سازه‌های ژئودزیک است که آن را به‌عنوان محصول خلاق ثبت کرده‌ایم. سازه‌های ژئودزیک به صورت گنبدی با ساختار فلزی و پوشش پارچه‌ای هستند. البته از مدل آلومینیومی با پوشش شیشه آن نیز استفاده می‌شود.
وی افزود: سازه‌های ژئودزیک با پوشش پارچه برای اسکان موقت و ارزان‌قیمت به ویژه در رویداد اربعین کاربرد دارند. این سازه‌ها قابلیت ساخت از ابعاد بسیار کوچک تا بسیار بزرگ را دارند. در سال گذشته ۱۱۰۰ متر زیربنا موکب‌های اربعین را در مدت زمان چهار روز نصب کرده‌ایم. امسال نیز ۴۵۰متر زیربنا را در مدت ۲۴ساعت نصب و مورد بهره‌برداری کرده‌ایم.
سالارطایفه در خصوص کاربرد محصولات خود در رویداد اربعین افزود: سازه ابتدا ساخته و سپس در محل نصب می‌شود، به همین دلیل با سرعت بسیار بالایی نصب می‌شود. سازه ژئودزیک نیاز به زیرسازی خاصی ندارد و به‌سرعت نصب و جمع می‌شود. این سازه‌ها در برابر باد و طوفان مقاوم هستند و به دلیل ستون نداشتن، به‌راحتی برای اقامت، آشپزخانه و انباری استفاده می‌شوند. پارچه ما ضدحریق است و ایمنی لازم را برای زوار اربعین فراهم می‌کند. وی تصریح کرد: مفتخریم که بزرگ‌ترین موکب غرب کشور سال گذشته و بزرگ‌ترین موکب اربعین شرق کشور امسال، توسط مجموعه «پرهون سازه» ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.