۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز یکشنبه خود پس از عملیات موفقیت‌آمیز «اربعین» علیه مواضع راهبردی نظامی دشمن صهیونیستی که مرحله نخست از عملیات انتقامی در پاسخ به ترور فرمانده شهید «فؤاد شکر» بود، اعلام کرد که مقاومت لبنان هنوز از موشک‌های نقطه‌زن خود استفاده نکرده است. 

آگاه: این سخنان سید حسن نصرالله بیانگر آن بود که احتمال دارد در مراحل بعدی عملیات انتقامی مقاومت لبنان از صهیونیست‌ها، موشک‌های نقطه‌زن نیز به خط شوند تا اراضی اشغالی و مواضع صهیونیست‌های جنایتکار را شخم بزنند. تاکنون مقاومت لبنان موشک‌های نقطه‌زن و سنگینی را که طبق برآورد صهیونیست‌ها، بالغ بر ۲۰۰هزار موشک است مورد استفاده قرار نداده است. شاید علت عدم اجرای تهدیدات نتانیاهو مبنی بر بازگرداندن لبنان به عصر حجر، به آگاهی او از توان موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله و واکنش شدید مقاومت اسلامی لبنان و خطرات آن بر رژیم ازهم‌پاشیده صهیونیستی مربوط است.
افزایش بُرد و تنوع موشکی، بهبود دقت در هدف‌گیری، سکوهای پرتاب انعطاف‌پذیر، بهبود کلاهک‌ها و ادغام سیستم موشکی و پهپادی، پنج مؤلفه قدرت موشکی حزب‌الله لبنان است که بخشی از آن مؤلفه‌ها در عملیات اخیر اربعین به منصه ظهور درآمد؛ البته حزب‌الله لبنان در عملیات اربعین، تنها از بخش بسیار کوچکی از توانمندی‌های خود استفاده کرد. باید توجه داشت که درحال‌حاضر، حزب‌الله دارای موشک‌هایی مانند فاتح ۱۱۰ در طراز و انواع مختلف آن است که بُرد آنها به بیش از ۳۰۰کیلومتر می‌رسد و می‌توانند، عمق اسرائیل و اهداف مشخص راهبردی را هدف قرار دهند. برآوردهای نظامی نشان می‌دهد، زرادخانه حزب‌الله با ۱۲۰ تا ۲۰۰هزار موشک، حاوی صدها موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن با قابلیت‌های تخریبی بالاست.

زرادخانه بزرگی از موشک‌های نقطه‌زن
موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان وحشت عجیبی را در وجود دشمنان جبهه مقاومت ایجاد کرده است؛ ژنرال مکنزی، فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) اخیراً در اظهارنظری ضمن برحذر داشتن صهیونیست‌ها از ورود به یک جنگ تمام عیار با حزب‌الله لبنان، گفته است: حزب‌الله لبنان یک بازیگر نظامی غیردولتی در جهان است. آنها زرادخانه بزرگی از موشک‌های نقطه‌زن را در اختیار دارند. 
همچنین فرزین ندیمی، تحلیلگر نظامی شبکه صهیونیستی اینترنشنال نیز پس از رونمایی اخیر حزب‌الله لبنان از شهر زیرزمینی عماد ۴، در قاب این تلویزیون وابسته به موساد گفت: حزب‌الله تاسیسات بسیار مفصلی زیرزمین دارد و توانسته با کمک مهندسین رزمی سپاه، تأسیسات فرماندهی کنترل و تونل‌های موشکی را در زیر زمین بسازد! حزب‌الله با نمایش این شهر می‌خواهد سطح بازدارندگی خود را به اسرائیل نشان دهد و بگوید می‌تواند از زیر زمین سراسر اسرائیل را با موشک‌های نقطه‌زن و دقیق هدف قرار دهد! اسرائیل امکان ندارد بدون کمک آمریکا به جنگ حزب‌الله و ایران برود!
جنبش مقاومت اسلامی لبنان در اواخر مردادماه تصاویری از تاسیسات نظامی عظیمی به نام عماد۴ را تحت عنوان «کوه‌های ما، زرادخانه‌های ما است» منتشر کرد که در آن سکوهای بزرگ پرتاب موشک به چشم می‌خورد. این تاسیسات زیرزمینی، نه تنها به طور محرمانه ایجاد و استتار شده، بلکه از استحکام کافی در برابر حملات دشمن نیز برخوردار است. «ایتای بلومنتال» روزنامه‌نگار صهیونیست در این باره نوشت: حزب‌الله با انتشار ویدئویی تبلیغاتی، از موشک بالستیک جدیدی به نام «عماد ۴» رونمایی کرد. در این ویدئو، موشکی ویژه در داخل یک مجتمع زیرزمینی که تاسیسات پرتاب نیز در آن قرار دارد دیده می‌شود و در پس زمینه صدای سیدحسن نصرالله شنیده می‌شود که در مورد موشک‌های نقطه‌زن و این واقعیت که موشک جدید می‌تواند به هر نقطه‌ای از اسرائیل از «کریات شمونه» تا «ایلات» برسد، صحبت می‌کند.

ناتوانی گنبدآهنین در برابر موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله
«چاک فری‌لی» کارشناس امور امنیتی در مؤسسه مطالعاتی امنیت رژیم صهیونیستی نیز اخیراً در مصاحبه‌ای ویدئویی به قدرت موشکی بالای حزب‌الله لبنان اذعان کرده و گفته که بسیار نگران‌کننده است؛ اسرائیل در برابر حملات حزب‌الله آسیب‌پذیر است؛ گنبدآهنین نمی‌تواند جلوی حملات آن‌ها را بگیرد! حزب‌الله با موشک‌های دقیق، نقطه‌زن و دوربُرد می‌تواند هر جایی از اسرائیل و حتی نقاط بسیار حساس را هدف قرار دهد!
مرکز مطالعات صهیونیستی«آلما» نیز اخیرا در گزارشی به موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله پرداخته است و نوشته که ما می‌دانیم که حزب الله هزاران موشک و پرتابه نقطه‌زن دارد از جمله موشک‌های ۱۱۰ فاتح که ۳۵۰کیلومتر بُرد با خطای حدود ده متر دارد. این موشک‌ها می‌توانند اهداف حیاتی در اسرائیل مثل زیرساخت‌ها و پایگاه‌های نظامی را بزنند و بر سامانه پدافندی اسرائیل غلبه پیدا کنند. این موشک‌ها در صورت اصابت خسارت هنگفت وارد خواهند کرد و حس شدید عدم امنیت بین اسرائیلی‌ها ایجاد می‌کنند.  شلیک پرشمار پهپادها و موشک‌های غیرهدایت‌شونده می‌تواند سامانه پدافندی اسرائیل را خسته کند، قبل از آنکه موشک‌های نقطه‌زن شلیک شوند. آنچه مسلم است آن است که حزب‌الله لبنان از ابتدای شروع عملیات علیه رژیم صهیونیستی بیشتر از توان یگان توپخانه، موشک‌های ضد زره و پهپادهای انتحاری استفاده کرده و هنوز وارد مرحله شلیک موشک‌های نقطه‌زن و زمین به هوا نشده و بدون شک اگر صهیونیست‌ها به افزایش شرارت‌ها و درگیری‌ها اصرار کنند وضعیت برای آنان به گونه‌ای تغییر می‌کند که متحمل خسارت‌های غیرقابل جبران می‌شوند.