آگاه: ایرانخودرو در واکنش به انتشار اخبار این تصادف اعلام کرد: «بررسیهای صورتگرفته نشان میدهد، خودروی مذکور تولید سال۱۳۹۶ بوده و دارای دو تصادف سنگین، یکبار در سال۱۳۹۷ و یکبار در سال۱۳۹۹ بوده است.
تصادف اول به نحوی بوده که برای بازسازی خودرو، قسمتهای بدنهای خودرو در ناحیه عقب شامل سرشاسیهای عقب، سینی کف اتاق و صندوق، گلگیرهای داخلی و بیرونی عقب و بسیاری از مجموعههای اصلی خودرو نظیر ایربگها، اکسل عقب، درها، رینگ و تایر، پلوسها و... تعویض شده است. خودرو مجددا در سال۱۳۹۹ دچار تصادف سنگین و واژگونی شده و در بازسازی غیراستاندارد خودروی اوراقی و تصادفی توسط خریدار بعدی، با وجود اینکه بهمنظور بازسازی صحیح خودرو، نیاز به تعویض کامل اتاق آن بوده، تمامی قسمتهای بدنه خودرو شامل سقف، ستونها، سینی کف، گلگیرها و... بهصورت جداگانه به یکدیگر جوشکاری و متصل شده که در این تصادف دچار جدایی شده است؛ لذا بدیهی است، جدا شدن خودرو مرتبط با کیفیت محصول تولیدی اولیه شرکت ایران خودرو نیست.
تمامی خودروهای تولیدی ایرانخودرو مطابق دستورالعملهای استاندارد، تستهای تصادف (Crash) را در موسسات معتبر بینالمللی با موفقیت گذرانده و تاییدیه لازم را برای شمارهگذاری دریافت کردهاند.
ضمن آنکه، تمدید مجوز شمارهگذاری خودروها بهصورت دورهای صورت میپذیرد که آخرین آزمون انجامشده روی خودروی دناپلاس در سال۱۴۰۲ با موفقیت در مرکز آزمون معتبر خارجی صورت گرفته است.
مناسب است، نهادهای مرتبط نظارتی درخصوص احیا و بهکارگیری مجدد خودروهای تصادفی با خسارت سنگین و مشابه مورد فوق، موضوع را مدنظر قرار داده و درجهت صیانت از کاربران خودروها و کاهش تلفات ناشی از تصادفات، نسبت به نظارتهای لازم درخصوص تداوم رعایت اصول ایمنی و استاندارد در خودروهای تعمیرشده در خارج از شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان اهتمام لازم را به عمل آورند.»
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
ایرانخودرو به خبر نصف شدن خودرو در تصادف پیرانشهر واکنش نشان داد. ایرانخودرو در واکنش به تصاویر منتشرشده از حادثه تصادفی که متاسفانه منجر به فوت دو هموطن شده، تاکید کرده خودرو دارای تصادفات متعدد بوده که از نواحی مختلف بهطور غیراصولی در خارج از شبکه ایرانخودرو به هم جوشکاری و متصل شده است.