۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شهردار منطقه ۶ تهران از آغاز به کار دبیرخانه اجرایی یک جشنواره، شیرین، جذاب و به‌یادماندنی با عنوان «دختر و بابا» در پهنه مرکزی تهران، به ابتکار معاونت اجتماعی و فرهنگی و اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و همکاری این منطقه شهر خبر داد که قرار است به مدت زمان ۱۰روز در بوستان لاله برگزار شود.

آگاه: سیدمرتضی روحانی روز شنبه در خصوص جشنواره «دختر و بابا» که به ابتکار معاونت اجتماعی و فرهنگی و اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اهمیت حوزه دختران و کنش‌گری ویژه در این مخاطب نسبت به دهه‌های گذشته و وجود نظام مسائل مختلف و متعدد در نسل دهه هشتادی و نودی، نظر به ظرفیت ویژه متمرکز شده در میان دختران به عنوان زنان و مادرن آینده، دبیرخانه راهبری دختر و بابا شهر تهران به‌عنوان یکی از کانون‌های کنشگری در میان دختران و خانواده شهر تهران با درنظرگرفتن ظرفیت‌های مختلف در جهت هویت‌بخشی، مهارت‌افزایی، الگوسازی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی و توانمندسازی خانواده و دختران و با حضور دختران و پدران پایتخت کار خود را شروع کرده است.
وی برپایی جشنواره «دختر و بابا» را فرصت مناسبی برای نشان دادن جایگاه دختران در نهاد خانواده و اجتماع، بروز استعدادها و توانمندی‌ها و ارتقای شخصیت و روحیه کنش‌گری آنان برشمرد و اضافه کرد: این جشنواره از واژه «اُمّ اَبیها» کنیه حضرت فاطمه(س)، به‌معنای «مادرِ پدر خویش» که بنابر روایات، پیامبر(ص)، دخترش را ام‌ابیها می‌خوانده، الگوسازی شده است جشنواره دختر و بابا لایه‌های رفتاری و شناختی را در خانواده و جامعه با رویکرد عالمانه مبتنی بر آموزه‌های ملی و دینی درحوزه‌های متنوع و به‌صورت تاثیرگذار درقالب‌های مفرح و جذاب ارائه خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، همچنین معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ گفت: بخش‌های راهبری جشنواره دختر و بابا شهر تهران شامل «دختر و بابا و خانواده»، «دختر و بابا و هویت»، «دختر و بابا و مهارت» و آخر «دختر و بابا و کنش‌گری اجتماعی» است. البته بخش‌های اجرایی این دبیرخانه شامل تشکیل هیات ‌اندیشه‌ورز برای تولید محتوا و راهبری جشنواره، واحد رسانه تعیین لگو مثل گرافیک؛ هشتگ، مستندسازی، ایجاد سایت و... واحد تولید شامل موشن‌گرافی، تولید تیزرها و واحد آموزش نیز به مقوله طراحی بسته‌های آموزشی بروشورها و وبینارها اختصاص دارد. دبیرخانه جشنواره «دختر و بابا» از اول مهر شروع به عضوگیری و ثبت‌نام از دختران و باباهای مهربان شهر تهران خواهد کرد تا مقدمات اجرای این جشنواره در آبان‌ماه به مدت ۱۰روز در پارک لاله فراهم شود.