۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

رژیم تروریستی صهیونیستی بر دامنه تجاوزات و جنایات خود در لبنان افزوده است؛ پس از سایبر تروریست صهیونیست‌ها در روزهای سه‌شنبه ‌و چهارشنبه هفته گذشته، روز جمعه نیز جنگنده‌های صهیونیست‌ها ساختمانی در ضاحیه واقع در جنوب بیروت را بمباران کردند و چند تن از فرماندهان حزب‌الله ازجمله شهید ابراهیم عقیل را به شهادت رساندند.

آگاه: اکنون حزب‌الله لبنان بیش از هر زمان دیگری در آستانه اجرایی کردن معادله «تل‌آویو در برابر بیروت» است. طبق این معادله، هر حمله رژیم تروریستی صهیونیستی به بیروت و حومه جنوبی آن یعنی ضاحیه، برابر با حمله موشکی حزب‌الله به تل‌آویو خواهد بود. از زمان آغاز طوفان‌الاقصی در سال گذشته و ورود حزب‌الله به نبرد با رژیم صهیونسیتی در جبهه شمال برای کاستن از جنایات صهیونیست‌ها در غزه، صهیونیست‌ها سه بار جرات کرده و ضاحیه بیروت را هدف قرار داده‌اند؛ حملاتی که منجر به شهادت شخصیت‌هایی نظیر «صالح العاروری» معاون حماس، «فؤاد شکر» مقام نظامی ارشد حزب‌الله و «ابراهیم عقیل» مرد شماره۳ نظامی مقاومت لبنان شده است؛ تا پیش از حمله روز جمعه و شهادت ابراهیم عقیل و سایر فرماندهان تیپ رضوان، حزب‌الله به جهات و دلایل مختلف از اجرایی‌سازی معادله تل‌آویو در برابر بیروت اجتناب می‌کرد، اما به نظر می‌رسد که ضریب و حجم جنایت اخیر صهیونیست‌ها در روز جمعه در ضاحیه، حزب‌الله را وادار به عملیاتی کردن استراتژی  تل‌آویو در برابر بیروت کند. بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران حوزه محور مقاومت بر این نظر هستند که حزب‌الله برای افزایش سطح بازدارندگی و جلوگیری از ادامه حملات رژیم صهیونسیتی به ضاحیه بیروت، با پیشبرد استراتژی مهار جنایتکار، معادله تل‌آویو در برابر بیروت را به‌زودی اجرایی می‌کند.

وعده سید مقاومت
سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز جانباز «یوم الجریح» در تاریخ ۲۴بهمن سال گذشته، از مهم‌ترین سخنرانی‌ها وی در دوره نبرد اخیر به شمار می‌آید. سید مقاومت در این سخنرانی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با تهدید صریح سران این رژیم عنوان داشت: درصورتی‌که رژیم صهیونیستی تهدیداتش علیه جنوب لبنان را عملی کند، باید بداند که ۱۰۰هزار شهرک‌نشین آواره از شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین هرگز به این مناطق بازنخواهند گشت. دبیرکل حزب‌الله لبنان در همین راستا عنوان کرد: هر کس ما را به گسترش جنگ تهدید می‌کند، بداند که ما نیز دامنه جنگ را گسترده خواهیم کرد. هر کس تصور می‌کند با گسترش عملیات میدانی و بهره‌برداری از ابزارهای قدرت، می‌تواند باعث ارعاب مقاومت حتی برای یک لحظه شود، در اشتباه و خطایی بزرگی به سر می‌برد.
سید حسن نصرالله در آن سخنرانی‌اش، در پاسخ به تهدیدهای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد: در صورت متوقف شدن جنگ غزه عملیات ما هم متوقف می‌شود اما اگر می‌خواهید به جنگ ادامه دهید اهلا و سهلا! وی گفت: اگر دشمن تهدیدهایش را علیه ما اجرا کند به‌جای ۲۰۰هزار شهرک‌نشین، دومیلیون صهیونیست آواره خواهند شد. اگر دشمن دایره درگیری را توسعه دهد، حزب‌الله هم متقابلا به عملیات خود گسترش خواهد داد. کسی که می‌پندارد مقاومت ترس به دل خود راه می‌دهد، سخت در اشتباه است.
این سخنرانی سید مقاومت از این جهت که مقاومت و حزب‌الله لبنان برای اولین بار در روزهای پس از آغاز جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، این رژیم را به جنگ تمام‌عیار در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین از کریات شمونا در شمال تا ایلات در جنوب فلسطین تهدید کرد، متمایز از دیگر مواضع و سخنرانی‌های سید حسن نصرالله در روزها و ماه‌های پس از عملیات طوفان الاقصی به شمار می‌آید. حالا با عنایت به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در ضاحیه بیروت باید منتظر تحقق عملیاتی وعده سید حسن نصرالله و گسترش دایره درگیری به‌سمت تل‌آویو باشیم.