رژیم متوحش صهیونیستی از صبح روز گذشته در ادامه سلسله جنایات خود در لبنان، تجاوزات گسترده‌ای را به جنوب این کشور آغاز کرد و ده‌ها منطقه را بمباران کرد. برخی منابع از شهادت چندین کودک در کنار ده‌ها نفر خبر دادند.

سگ هار منطقه

آگاه: رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته بیش از ۳۵۰حمله هوایی به جنوب لبنان انجام داد. بنا به اعلام منابع لبنانی، ده‌ها نفر در حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان به شهادت رسیدند که اکثر شهدای لبنانی این تجاوزات، غیرنظامی هستند. 
وزارت بهداشت لبنان، بعدازظهر دیروز اعلام کرد شمار شهدای تجاوز هوایی اسرائیل به روستاها و مناطق جنوبی این کشور به ۱۰۰ و شمار مجروحان به ۴۰۰نفر افزایش یافته است. برخی منابع رسانه‌ای غیر رسمی در بعدازظهر دیروز آمار قربانیان این حملات را ۲۰۰شهید و بیش از ۸۰۰زخمی اعلام کردند. منابع رسانه‌ای درخصوص تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان اخبار و تحلیل‌هایی روی خروجی‌های خود قرار دادند و در همین راستا از آغاز موج سوم حملات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند. شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی موج سوم حملات خود به جنوب لبنان را آغاز کرده است. طبق این گزارش، در حملات جدید، مناطق «الزهرانی»، «زفتا»، «النمیریه» و «عدلون» در جنوب لبنان هدف قرار گرفته شدند. صهیونیست‌ها همچنین مناطقی را در شهرک «عیتا الشعب» و شهرک «عنقون» آماج حملات شدید خود قرار دادند. در همین راستا، ارتش متجاوز رژیم جنایتکار صهیونیستی خواستار خروج ساکنان «البقاع» از این منطقه شد. در این خصوص، «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش تررویستی رژیم صهیونیستی گفت: ما در حال آماده شدن برای هدف قرار دادن اهدافی در دره البقاع در عمق لبنان هستیم. ارتش رژیم صهیونیستی حوالی ظهر دیروز طی پیامی از ساکنان روستاهای منطقه البقاع در شرق لبنان خواست تا دو ساعت دیگر از خانه‌های خود خارج شده و یک کیلومتر از مناطق خود دور بمانند.

دکترین ضاحیه چیست؟
صهیونیست‌ها با این ادعای دروغ که حزب‌الله تسلیحات خود را در مناطق مسکونی پنهان کرده است، از صبح دیروز خانه‌های مردم در جنوب لبنان را بمباران کرد؛ سردمداران رژیم منحوس صهیونیستی به‌خوبی آگاه هستند که حزب‌الله پایگاه‌های مجهز زیرزمینی برای نگهداری و انباشت تسلیحات خود دارد و ادعای اقدام حزب‌الله در نگهداری تسلیحات و تجهیزات نظامی در خانه‌های مردم و مناطق مسکونی به‌وضوح ادعایی دروغ و باطل است؛ اما دلیل اصلی اینکه صهیونیست‌ها به جان مردم جنوب لبنان افتاده‌اند و در حال تخریب خانه و کاشانه آنها هستند آن است که صهیونیست‌ها می‌خواهند مردم جنوب لبنان را علیه حزب‌الله بسیج کنند و اصطلاحاً در حال پیاده‌سازی «دکترین ضاحیه» هستند.
«دکترین ضاحیه» به عنوان یکی از مبنایی‌ترین اصول عملیات جنگی رژیم صهیونیستی به‌خصوص در دو دهه اخیر، اشاره به استفاده از نیروی نظامی نامتناسب و با حجم تهاجم و آتش بالا بر علیه اهداف دولتی، مدنی و غیرنظامیان به‌منظور وادارکردن مقاومت به تسلیم در جبهه نبرد است. این دکترین برای اولین‌بار در جنگ ۳۳ روزه مقاومت اسلامی لبنان و رژیم صهیونیستی توسط این رژیم عملیاتی شد و محله ضاحیه در جنوب بیروت که پایگاه نیروهای حزب‌الله لبنان به شمار می‌آمد با بمباران شدید و جنون‌آمیز نیروی هوایی اسرائیل تا مرز ویرانی کامل رفت. به بیانی دیگر هدف دکترین ضاحیه این است که با هدف قراردادن غیرنظامیان و خانواده‌های نیروهای مقاومت، زیرساخت‌های دولتی و تأسیسات شهری و مدنی، فشارها از سوی دولت لبنان، غیرنظامیان بر سران حزب‌الله بیشتر شود و آنان وادار به ترک مخاصمه و تسلیم در برابر خواسته‌های اسرائیل شوند. این دکترین که برای اولین‌بار توسط «گادی آیزنکوت» فرمانده وقت نیروهای صهیونیست در شمال اراضی اشغالی و رییس بعدی ستاد مشترک ارتش اسرائیل مطرح شد، در قلب خود اعترافی آشکار به شکست این رژیم در صحنه نبرد دارد. دکترین ضاحیه اساسا با تمرکز بر هدف قراردادن غیرنظامیان، ناتوانی رژیم صهیونیستی در صحنه نبرد با نظامیان محور مقاومت را آشکار می‌سازد.
اما هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حوالی بعدازظهر دیروز طی اعلام موضعی با بیان اینکه از صبح روز دوشنبه تا ظهر این روز، به بیش از ۳۰۰هدف در جنوب لبنان حمله کرده‌اند، اذعان کرد که اوضاع در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی بسیار سخت است. «هاگاری» ضمن انکار واقعیت‌ها درباره قتل‌عام غیرنظامیان در مناطق جنوبی لبنان مدعی شد: ما به زیرساخت‌هایی که حزب‌الله در طول سال‌ها در لبنان ساخته است، حمله می‌کنیم. ما دامنه عملیات خود را در جبهه شمالی طبق برنامه‌ریزی جدید گسترش خواهیم داد. وی با بیان اینکه هیچ تغییری در دستورالعمل‌های مربوط به جبهه داخلی اسرائیل ایجاد نشده است، افزود: ما آماده‌ایم که دستورالعمل‌های جبهه داخلی را در هر زمان تغییر دهیم. ما اجازه نخواهیم داد که حزب‌الله از سلاح‌های خود برای حمله به اسرائیل استفاده کند. هاگاری مدعی شد: ما یک مأموریت داریم و آن هم بازگرداندن ساکنان شمال اسرائیل به مناطق خود است و هر کاری که لازم باشد را برای تحقق این هدف انجام خواهیم داد. ما همچنین به‌زودیی آماده حملات به منطقه البقاع در شرق لبنان خواهیم شد.
اما تجاوزات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به منازل مسکونی مردم در جنوب لبنان واکنش‌هایی را از ناحیه دولت‌ها و شخصیت‌های متنفذ برانگیخت؛ در این میان، آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در بیانیه‌ای با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار انجام هرگونه تلاش ممکن برای توقف این حملات شد. در همین راستا، دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ملت بزرگوار لبنان در این شرایط سخت، به صورت فزاینده‌ای در معرض حملات وحشیانه قرار گرفته است و با روش‌های متوحشانه رژیم صهیونیستی شامل انفجار شمار زیادی دستگاه‌های ارتباط شخصی و امثال آن و هدف قراردادن منازل پر از جمعیت حتی زنان و کودکان و حملات گسترده به ده‌ها روستا و شهر در جنوب و البقاع قرار دارند. دفتر آیت‌الله سیستانی در ادامه می‌افزاید در این حملات که منجر به شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از نیروهای مقاوم قهرمان و سایر غیرنظامیان بی‌گناه و مهاجرت ده‌ها هزار نفر از ساکنان از منازلشان شده است، مرجعیت عالی دینی، همبستگی خود را با عزیزان لبنانی بزرگوار اعلام می‌کند و در این رنج بزرگ با آنها همدردی می‌کند. این بیانیه در ادامه می‌افزاید که مرجعیت عالیقدر دینی، دست تضرع به‌سوی خداوند متعال و قدیر بالا می‌برند تا آنها را حمایت و حفاظت کند و شر اشرار و کید فاجران را از آنها دفع کند. مرجع عالیقدر شیعیان ضمن درخواست انجام هرگونه تلاش ممکن برای توقف حملات وحشیانه پی‌درپی و حفاظت از ملت لبنان از آثار ویرانگر این حملات، از مؤمنان خواست به کاهش رنج ملت لبنان و تامین نیازهای بشردوستانه آنها مبادرت کنند.
این پیام آیت‌الله سیستانی درخصوص لبنان و شیعیان لبنانی، از جهات گوناگون حائز اهمیت و راهگشاست؛ این پیام، دست مقاومت عراق را برای حمله به اراضی اشغالی بازتر می‌کند و در فرآیند بسیج عراقی‌ها جهت کمک لجستیکی به محور مقاومت تاثیرگذار است؛ از سویی دیگر این پیام می‌تواند همچون پیام جهاد در مقابل گروهک تروریستی داعش، زمینه‌ساز اعزام هزاران رزمنده عراقی برای نبرد با پدرخوانده داعش یعنی صهیونیست‌های اشغالگر و جنایتکار باشد.
اما ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم‌کردن حملات روز دوشنبه صهیونیست‌ها به لبنان، نسبت به عواقب خطرناک ماجراجویی جدید صهیونیست‌ها هشدار داد. سخنگوی وزارت خارجه ضمن انتقاد شدید از سکوت و حتی همراهی آمریکا و برخی حامیان غربی رژیم صهیونیستی، نسبت به تداوم‌ جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و تلاش برای گسترش دامنه جنگ به کل منطقه، نسبت به عواقب خطرناک ماجراجویی جدید صهیونیست‌ها هشدار داد. کنعانی با جنون‌آمیز توصیف‌کردن این حملات خاطرنشان کرد: مماشات در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته، این رژیم را نسبت به ادامه جنایات و تداوم سیاست نسل‌کشی جری کرده است. وی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و توسعه دامنه این جنایات به لبنان را مصداق بارز تهدید جدی صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و خواستار اقدام فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف این جنایات شد.

شکست عملیات
همچنین شب گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی انجام یک ترور هدفمند در بیروت شد. برخی گزارش‌های اولیه و تایید نشده از ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله در بیروت حکایت داشت. رسانه‌های صهیونیستی در این رابطه مدعی شدند ساختمان مذبور، مورد هدف ۶ فروند موشک قرار گرفته است. رسانه‌های عبری همچنین مدعی ترور «علی کرکی» از فرماندهان ارشد حزب‌الله در حمله به ضاحیه بیروت شدند. البته برخی منابع محلی در لبنان نیز از شکست عملیات ترور اسرائیل در بیروت خبر دادند و نوشتند در این حمله، ۶ نفر زخمی شدند که ۳ نفر آن‌ها شرایط نسبتا وخیم دارند. رادیو ارتش اسرائیل هم اعلام کرد که حمله به ضاحیه بیروت شکست خورد و کسی در این عملیات کشته نشده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.