رژیم صهیونیستی عصر جمعه ششم مهرماه مقر اصلی گروه حزب‌الله لبنان را در ضاحیه بیروت هدف حمله قرار داد؛ اقدامی که به فاصله چند ساعت بعد از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در سازمان ملل انجام شد و ازسوی کارشناسان نشانه‌ای آشکار مبنی بر قصد وی برای تضعیف این نهاد بود. او در اصل انتقام صندلی‌های خالی در هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد را با حمله تروریستی به ضاحیه لبنان گرفت!

چرا رژیم صهیونیستی با عبور از خط‌قرمز به ضاحیه حمله کرد؟

آگاه: ارتش رژیم صهیونیستی در اولین واکنش خود، مدعی شد: مرکز فرماندهی مرکزی حزب‌الله در زیر زمین در ضاحیه بیروت هدف حمله قرار گرفته شد. سخنگوی ارتش اسرائیل ضمن تایید خبر حمله جنگنده‌های این رژیم به ضاحیه بیروت اعلام کرد که در این تجاوز مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله را در قلب ضاحیه هدف حمله قرار داده است.

هدف حمله، سید حسن نصرالله بود
هدف جنایت جدید صهیونیست در لبنان ترور مرد شماره یک حزب‌الله لبنان ـ سید حسن نصرالله بود ـ اما رسانه‌های عبری‌زبان خبر دادند: عملیات ترور سید حسن نصرالله در حمله ارتش اسرائیل به ضاحیه بیروت شکست خورده است. وب‌سایت عبری‌زبان یدیعوت و کان هم مدعی شد هدف ترور امروز سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان بوده است. این اولین‌باری نیست که اشغالگران به لبنان حمله می‌کنند، پیش از این در جنگ ۲۲روزه و ۳۳روزه هم به‌دنبال نابودی رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان بودند، اما قدرت بازدارندگی سربازان «سید مقاومت» به‌اندازه‌ای افزایش یافته است که اسرائیلی‌ها در آن مقطع فرار را به قرار ترجیح دادند و باردیگر از کانون مقاومت شکست سنگین خوردند.

توانایی‌های موشکی حزب‌الله
در بسیاری از تحقیقات انجام‌شده ازسوی مراکز مطالعاتی تخصصی، مشخص شده که حزب‌الله یک نیروی نظامی مدرن و روبه‌رشد است و تشکیلات نظامی و نقشه‌های رزمی آنکه بر آن تکیه می‌کند، بیشتر به کار یگان‌های ویژه و نخبه نزدیک است تا ارتش‌های معمولی. براساس این تحقیقات، حزب‌الله مجهز زرادخانه بزرگی از سلاح‌های پیشرفته به‌ویژه در سطح سلاح موشکی است.
به گفته رسانه‌های اسرائیلی، حزب‌الله بیش از ۲۰۰هزار موشک در اختیار دارد که بیش از نیمی از آنها موشک‌های نقطه‌زن هستند که حاشیه خطای آنها از چند متر فراتر نمی‌رود. حزب‌الله دارای موشک‌های «کاتیوشا» و «گراد» با برد ۴۰کیلومتر، موشک‌های «فجر۳» با برد بیش از ۴۵کیلومتر و «فجر۵» با برد بیش از ۷۵کیلومتر است. این حزب همچنین موشک‌های «رعد۲» و «رعد۳» با برد ۷۰کیلومتر، «خیبر۱» با برد بیش از ۱۰۰کیلومتر، «زلزال ۱ و ۲» با برد حدود ۱۶۰ و ۲۱۰کیلومتر، «فاتح۱۱۰» که یک موشک بالستیک با برد حدود ۳۰۰کیلومتر بوده و کلاهک جنگی به وزن ۵۰۰کیلوگرم را حمل می‌کند، در اختیار دارد.

یگان پهپادی حزب‌الله؛ کابوس صهیونیست‌ها
علاوه‌بر موشک‌های تهاجمی و دریایی و دفاعی، حزب‌الله بیش از ۲۰۰۰پهپاد از انواع مختلف در اختیار دارد که بخش بزرگی از آنها تهاجمی هستند. این پهپادها در ابتدا برای مأموریت‌های شناسایی هوایی طراحی شده بودند، اما امروزه با توسعه فناوری‌ها و پیوند آنها با هوش مصنوعی وارد عصر جدیدی شده‌اند و می‌توانند دقیق و نابودکننده باشند؛ به‌عنوان‌مثال این پهپادها می‌توانند اهداف حساسی مانند رادارهای متصل به سامانه‌های دفاعی را مورد اصابت قرار دهند و آنها را فلج کنند. حتی مهم نیست که نیمی از این پهپادها به هدف موردنظر اصابت نکنند، بلکه حتی اصابت نصف این پهپادها به هدف نیز نتایج مطلوب را محقق می‌سازد.
پهپادهای حزب‌الله از نظر دقت، سرعت، مدت پرواز، برد و وزن مواد منفجره‌ای که می‌توانند حمل کنند، علاوه‌بر ارائه تکنیک‌های راداری و هوش مصنوعی به‌طور مداوم درحال‌توسعه هستند و در زمینه جنگ الکترونیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ البته حزب‌الله هرگز اطلاعات دقیقی از توانمندی نظامی خود ارائه نداده و سال‌هاست که صهیونیست‌ها بیش از خود حزب‌الله به بررسی و تحلیل پروژه توسعه پهپادهای مقاومت لبنان پرداخته‌اند.
اذعان صهیونیست‌ها به قدرت موشکی حزب‌الله
قطعا رژیم صهیونیستی به قدرت نظامی حزب‌الله پی برده و به اذعان و اعتراف آنها حزب‌الله لبنان از نظر میزان ذخایر موشکی یکی از پنج قدرت موشکی جهان است؛ ۱۰تیرماه سال جاری این موضع ازسوی مشاور اقتصادی سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اتخاذ شد. «رام عمیناخ» با بیان اینکه اسرائیلی‌ها (شهرک‌نشینان) میزان تهدیدات از جانب حزب‌الله را درک نمی‌کنند، گفته بود: حزب‌الله لبنان زرادخانه بزرگ موشکی دارد و در آمریکا، چین، روسیه و آلمان یکی از پنج قدرت در این زمینه به شمار می‌رود. رژیم اسرائیل بدون برخورد با لبنان، توان مقابله با حزب‌الله را نخواهد داشت.

چرا قتل‌عام در ضاحیه؟
حال باتوجه‌به شناخت کامل صهیونیست‌ها از قدرت دفاعی و نظامی حزب‌الله چرا به قتل‌عام مردم در ضاحیه روی آورده‌اند؟
پاسخ: دورخیز صهیونیست‌ها برای حمله به کشورهای دیگر است. می‌خواهند از لبنان آغاز کنند و بعدا خود را به سوریه و عراق برسانند. این تحلیل «محسن رضایی» فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او در صفحه شخصی خود در فضایی مجلس در واکنش به حملات اخیر اسرائیلی‌ها در لبنان، نوشت: «باند جنایتکار و نژادپرست نتانیاهو با محکوم‌کردن متوقف نمی‌شود و پس از لبنان به دمشق و بعد از آن به بغداد و اگر طعم خونریزی مستشان کند حتی شاید به ایران حمله کند؛ لذا دولت‌های سوریه، عراق و ایران هرچه زودتر تصمیم بگیرند.»
اسرائیل به همراه آمریکا سالیان سال است که قصد تصرف و اشغال کشورهای منطقه به‌ویژه در عراق و سوریه را دارد و در همین راستا، گروهک تروریستی داعش را روانه این دو کشور کرد تا پس از نابودی و سقوط دولت‌های مستقر در آنجا، خواب خود برای حمله به جمهوری اسلامی ایران را تعبیر کند اما خط مقاومت با هدایت‌های داهیانه دو سید بزرگوار (سید حسن نصرالله و حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای) مانع تحرکات آنها شده است و این هدف هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.
صهیونیست‌ها با حمله به ضاحیه چند روزی شادمانی می‌کنند اما باید خود را برای پاسخ سنگین جبهه مقاومت آماده کنند؛ اسرائیل با قتل‌عام مردم در ضاحیه از خط‌قرمز عبور کرد و به‌عبارت‌دیگر، افسار پاره کرده و دیگر ابایی از هیچ جنایتی ندارد و از سوی دیگر، جهان و سازمان به اصلاح ملل هم در واکنش به بی‌سابقه‌ترین نسل‌کشی در لبنان، همچنان در بی‌عملی به سر می‌برد از یاران رژیم صهیونیستی انتظاری بیش از این نمی‌رود اما حزب‌الله خود می‌تواند پاسخ محکم و درخوری به جنایت اخیر بدهد و این پاسخ را هم خواهد داد.

حزب‌الله توان نابودی اسرائیل را دارد
«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن بیان این مطلب، می‌گوید: نه‌تنها قدرت موشکی حزب‌الله از میان نرفته بلکه دقیقا مناطق وسیع‌تری از سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار داده است، رژیم صهیونیستی در رسیدن به هدف اول که بازگرداندن شهرک‌نشینان بود، ناکام ماند، چراکه اکنون شهرهای بیشتری از آنها تخلیه شده و صهیونیست‌ها ناگزیر به فرار از شهرک‌ها هستند و بر تعداد آوارگان اسرائیلی نیز افزوده شده است. از طرف دیگر، ناامنی بیشتری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ایجاد شده است، کمااینکه تل‌آویو بیش از گذشته مورد اصابت موشک‌ها از سوی انصارالله و حزب‌الله قرار گرفته و می‌گیرد ولذا به دلیل عدم تحقق این دو هدف، رژیم صهیونیستی احساس می‌کند در بن‌بست فلج‌کننده‌ای قرار گرفته‌ است. وی درباره پاسخ حزب‌الله به جنایت رژیم اشغالگر در لبنان، گفت: حزب‌الله باتوجه‌به تجارب خوبی که در جنگ‌های مختلف داشته است، بر طبق جغرافیای وسیعی که در مقایسه با غزه در اختیار دارد و با احتساب نیروهای وفادار و مردمی که از حزب‌الله حمایت می‌کنند، توان بیشتری نسبت به حماس داشته و قابلیت بسیار زیادی دارد اما سعی حزب‌الله این است که با جنگ حساب‌شده و برنامه‌ریزی‌شده شرایط برای کشتار غیرنظامیان فراهم نشود و زمینه‌هایی فراهم نشود که اسرائیل به کشتار غیرنظامیان دست بزند.
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حزب‌الله توانمندی ضربه‌زدن به تمام تجهیزات اسرائیل را دارد اما سعی کرده تا صرفا تجهیزات نظامی را مورد هدف قرار دهد و اسرائیل را ناگزیر کند تا در این وادی قدم بردارد، تاکید کرد: اگرچه اسرائیل اکنون نیز بیش از ۵۰۰لبنانی را شهید و بیش از دوهزار لبنانی را مجروح کرده‌ است اما با تمام اینها اتخاذ شیوه و راهبرد جنگ حساب‌شده از سوی حزب‌الله، اسرائیل را محدود کرده تا نتواند دست به آدم‌کشی‌های بیشتر بزند وگرنه حزب‌الله توان نابودی کامل اسرائیل را دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.