۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر(ص) در جمع سفرای خارجی و همچنین میهمانان کنفرانس وحدت، درباره اینکه «رژیم صهیونیستی با قدرت امت اسلام از قلب جامعه اسلامی برداشته می‌شود»، گفت: حضرت امام خمینی (ره) از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس قلمداد کردند.

آگاه: محمدصالح جوکار با بیان اینکه از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی استراتژی و راهبرد اساسی حضرت امام خمینی (ره) مبتنی بر این بود که قدس باید آزاد شود، ادامه داد: همچنین حضرت امام خمینی(ره) در دیگر مواضع خود عنوان کردند که اگر هر مسلمانی یک سطل آب به درون رژیم صهیونیستی بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امت اسلامی نباید وحدت را در حرف معنا کرده و در عمل نیز باید پیش‌قدم شوند، بیان کرد: از این رو ما یک وحدت نظری و یک وحدت عملی داریم و این وحدت نباید تنها در مسائل دینی و مذهبی ما برجسته شود.
جوکار با بیان اینکه وحدت بین امت اسلامی باید در مسائل سیاسی نیز خودنمایی کند، ادامه داد: امروز جهان اسلام درگیر یک فتنه بسیار بسیار خطرناکی است و این فتنه نیز، فتنه اسرائیلی است. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه امت اسلامی توجهی به این فتنه خطرناک نمی‌کنند، ادامه داد: برخی امت اسلامی گمان می‌کنند که فتنه اسرائیل مربوط به فلسطین است و بس. این در حالی است که این فتنه تنها معطوف به فلسطین نبوده و مربوط به تمامی جهان اسلام می‌شود.
جوکار با بیان اینکه جرثومه‌ای که در منطقه تشکیل شده، یک دولت به‌اصطلاح ترور است، بیان کرد: به موجب تشکیل این جرثومه، پادگان نظامی برای کل منطقه غرب آسیا ایجاد شده است. به‌واقع کشورهای جهان اسلام باید به این نکته توجه داشته باشند که مسئله فلسطین و اسرائیل و راهبردهایی که برای حوزه سرزمینی خود دارند، مربوط به کل جهان اسلام است و این مسئله تنها معطوف به فلسطین و کشورهای دیگر نیست.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا درک و فهم این موضوع و ایجاد یک فهم و درک مشترک، امروز بسیار حائزاهمیت است.
وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری به علمای منطقه و سفرای کشورها، بیان کرد: موضوعاتی که مقام معظم رهبری در راستای موضوع فلسطین در جلسه فوق مطرح کردند، می‌بایست تبدیل به یک وحدت رویه در بین کشورهای منطقه شود وگرنه باید از خود سوال کنیم که در قلب جامعه اسلام یک رژیم مسخره‌ای با یک فرهنگ متفاوت چه کار دارد؟
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کشورهای اسلامی فقط و فقط هیچ اقدامی را انجام ندهند و تنها بخش اقتصادی و تحریم را علیه این رژیم غاصب اعمال کنند، کار این رژیم تمام است و دیگر نیازی نیست که حتی با این رژیم درگیر شوند.
جوکار با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل در موضوعات اقتصادی تنهاست، اظهار کرد: اگر کشورهای منطقه واردات و صادراتی از این کشور نداشته باشند، موضوع این کشور نیز تمام شده است، اما متاسفانه ما این مسئله را شاهد نیستیم و برخی از دولت‌های اسلامی متاسفانه امروز فلسطین مظلوم را رها کرده‌اند. رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: به‌واقع اگر کشورهای اسلامی شاهد اقدامات اسرائیلی‌ها بوده و به آن بی‌توجه باشند، قطعا این رژیم در منطقه گستاخ‌تر خواهد شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز صهیونیست خود را یک نژاد برتر قلمداد می‌کنند، ادامه داد: صهیونیست‌ها امروز این مسئله را جز پروتکل‌های خود می‌دانند که حوزه گسترش و نفوذ خود را بیشتر کنند. با این حال بنده تعجب می‌کنم که چرا برخی از کشورها خودشان را به خواب زده‌اند و نمی‌خواهند این مسئله را به‌درستی درک کنند.