۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به اهمال‌کاری بانک مرکزی در ابلاغ میزان وام جدید ساخت مسکن و ازدست‌رفتن فرصت ساخت‌وساز مسکن در کشور گفت: متاسفانه این قبیل مشکلات به مدیریت دولت بازمی‌گردد.

آگاه: نماینده مردم شاهین‌شهر میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه «آگاه» ادامه داد: درحال‌حاضر دو تا سه ماه است که رییس‌جمهوری در کشور نداشته‌ایم و طبیعتا در زمینه برخی از مسائل نیازمند دستورات رییس‌جمهوری بودیم.
وی با بیان اینکه دستورات رییس‌جمهوری می‌تواند هدایتگر فعالیت چند بخش در یک موضوع به مانند مسکن باشد، ادامه داد: لازمه حرکت بخش مسکن این است که رییس دولت نیز دستوراتی را در این بخش صادر کرده تا بخش‌های مختلف به حرکت درآید.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وظایف بانک مرکزی در زمینه ارائه تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها، بیان داشت: بانک مرکزی باید تلاش خود را در این راستا داشته باشد. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه درحال‌حاضر بانک‌ها به وظایف خود در راستای ارائه تسهیلات عمل نمی‌کنند و بانک مرکزی باید بانک‌ها را به اصطلاح سرخط بیاورد. وی تاکید کرد: با همین تفاسیر ما مطلع هستیم که بانک‌ها منابع خودشان را در بخش‌هایی هزینه می‌کنند که اولویت اصلی مردم نیست؛ بنابراین اهمال‌کاری صورت‌گرفته ازسوی بانک مرکزی در راستای پرداخت وام جدید مسکن پذیرفتنی نیست.