۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸

به فاصله کمی پس از سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه و شدیدی به جنوب لبنان انجام داد و ده‌ها ساختمان را ویران کرد. تا لحظه تنظیم این خبر، حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به ضاحیه، منجر به شهادت ۱۴انسان بی‌گناه و غیرنظامی شده است.

آگاه: روز گذشته، منابع لبنانی از حمله گسترده و شدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه واقع در جنوب بیروت خبر دادند. حوالی بعدازظهر روز گذشته، منابع لبنانی از شنیده شدن صدای دست‌کم ۱۰انفجار شدید در مناطق مختلف ضاحیه جنوبی بیروت در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی خبر دادند.
بر اساس گزارش‌ها، محل انفجارها در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت، منطقه «حاره حریک» و اطراف بیمارستان الزهرا قرار داشت. برخی منابع هم اعلام کردند که در حملات به بیروت از بمب‌های سنگرشکن ۲۰۰۰پوندی (یک تنی) استفاده شد و چند ساختمان با خاک یکسان شده است. بمب‌های سنگرشکن ازجمله جنگ‌افزارها و تسلیحاتی است که ازسوی آمریکا به صهیونیست‌ها اعطا شده است.
وزیر بهداشت لبنان درخصوص جنایت رژیم صهیونیستی در ضاحیه گفت: ساختمان‌های هدف قرار گرفته ازسوی اسرائیل مملو از ساکنان غیرنظامی بوده است و انتظار می‌رود شمار کشته‌شدگان بسیار بالا باشد. یک روزنامه لبنانی نیز اعلام کرد اطلاعات اولیه حاکی از آن است که حدود ۴۰۰نفر در حومه جنوبی بیروت زیر آوار محبوس شده‌اند.
 اما ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت، مقر اصلی حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است. ارتش اشغالگر ادعا کرد که مقر اصلی حزب‌الله در زیرزمین یک ساختمان‌ مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت قرار داشته است. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت از بمب‌های سنگرشکن استفاده شده است.
بر اساس گزارش‌های منابع لبنانی، مراکز هدف قرارگرفته، در منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت قرار داشته و چهار ساختمان در این منطقه با خاک یکسان شده است. برخلاف ادعای صهیونیست‌ها درباره هدف قرار دادن مقر اصلی حزب‌الله، منطقه هدف قرار گرفته در ضاحیه جنوبی بیروت، مسکونی و مملو از غیرنظامیان بوده و چند مدرسه و مجتمع مسکونی در آن قرار داشته است. پس از این تهاجم وحشیانه، سه بیمارستان در بیروت، در وضعیت ویژه و اضطراری قرار گرفتند.  

جنگ روانی صهیونیست‌ها
شایان ذکر است، ادعاهایی که صهیونیست‌ها هرازچندگاهی در باب حمله به مقر اصلی حزب‌الله منتشر می‌کنند، یک جنگ روانی برای تضعیف روحیه مقاومت نیروهای حزب‌الله ارزیابی می‌شود؛ چندی پیش نیز صهیونیست‌ها در چارچوب جنگ روانی خود، به دروغ مدعی زخمی شدن سید حسن نصرالله در جریان حملات اسرائیل به جنوب لبنان شدند.
در جریان حملات وحشیانه روز گذشته اسرائیل به ضاحیه نیز برخی منابع صهیونیستی یکبار دیگر دروغ ترور سیدحسن نصرالله را مطرح کردند؛ در همین رابطه  برخی منابع صهیونیستی از جمله شبکه کان و یدیعوت آحارنوت مدعی شدند هدف عملیات بعدازظهر جمعه در ضاحیه، سید حسن نصرالله بود اما در مورد نتیجه این حمله خبری در دست نیست. اما ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر ترور سید مقاومت بلافاصله از ناحیه منابع معتبر تکذیب شد؛ رویترز، الجزیره و اسکای‌نیوز به نقل از منابعی در حزب‌الله اعلام کردند که سید حسن نصرالله در مکانی امن است. اما پس از آن که دروغ بودن ترور سیدحسن نصرالله آشکار شد، منابع صهیونیستی مدعی ترور «هاشم صفی‌الدین» معاون اجرایی حزب‌الله در جریان حملات جمعه شب به ضاحیه شدند. اما رویترز به نقل از یک منبع در حزب‌الله اعلام کرد: هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله زنده است. 
حوالی ساعت ۲۱، منابع مطلع در لبنان اطلاع دادند که هیچ‌یک از رهبران ارشد حزب‌الله لبنان در عملیات ترور وحشیانه صهیونیست‌ها به ضاحیه به شهادت نرسیده‌اند. این منابع افزودند که عملیات صهیونیست‌ها شکست خورده است. برخی تحلیلگران نیز معتقدند هدف منابع صهیونیستی از انتشار خبر ترور سیدحسن نصرالله، ردیابی مکان حضور سید مقاومت بود. در واقع صهیونیست‌ها درصدد بودند از طریق شنود خطوط ارتباطی به‌واسطه تماس‌های احتمالی مقامات با نصرالله به منظور جویا شدن احوال او، مکان سید مقاومت را ردیابی کنند.
نتانیاهو، نخست‌وزیر جنایتکار رژیم تروریستی صهیونیستی نیز همزمان با حملات وحشیانه ارتش این رژیم به جنوب لبنان، در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد و اعلام داشت که اسرائیل به حملات خود در لبنان ادامه خواهد داد. بسیاری از نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک کشورها هنگام سخنرانی نتانیاهو به نشانه اعتراض به جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، محل اجلاس را ترک کردند. نتانیاهو همچنین در سخنانش علاوه بر تاکید بر ادامه تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان، اعلام کرد که رژیم متبوعش به گرسنگی دادن عمدی به مردم غزه ادامه خواهد داد تا روحیه مقاومت مردم غزه را تضعیف کند.
پس از تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه، نتانیاهو نشست خبری با خبرنگاران اسرائیلی را ناتمام گذاشت. این اتفاق بعد از آن رخ داد که «رومن گافمن»، مشاور نظامی نتانیاهو چیزی در گوش او گفت.
پس از تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به ضاحیه، آمریکا تلاش کرد از تبعات بمباران ضاحیه بیروت فرار کند؛ در همین رابطه یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن‌پست مدعی شد که رژیم اسرائیل پیش از بمباران مقر اصلی حزب‌الله، عملیات خود را به اطلاع واشنگتن نرسانده بود. سفارت ایران در بیروت نیز طی بیانیه‌ای در واکنش به تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به ضاحیه اعلام کرد رژیم صهیونیستی به جنایتی مرتکب شده که تشدید خطرناک تنش را به دنبال دارد. محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به حمله جنایتکارانه به ضاحیه جنوبی تصریح کرد: حزب‌الله بداند تا آخرین لحظه هم‌سنگر و هم‌رزم آن‌ها در میدان نبرد خواهیم بود.

مقام سابق صهیونیستی: حزب‌الله ازبین‌رفتنی نیست
همزمان با افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش این رژیم در اظهاراتی اذعان کرد که حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از بین نمی‌روند. بریک اعلام کرد: حتی اگر تمام لبنان را با خاک یکسان کنیم و آن را مانند نوار غزه به آوار تبدیل کنیم، باز هم حزب‌الله به حملات موشکی و پهپادی به اسرائیل ادامه خواهد داد. این ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: همان‌طور که امروز حماس در غزه پا برجاست، حزب‌الله نیز پابرجا خواهد ماند. بریک در ادامه گفت: نتیجه غم‌انگیز جنگ فرسایشی که از یک سال پیش تداوم داشته و نتانیاهو، گالانت و هالیوی نمی‌خواهند به آن پایان بدهند، فروپاشی اقتصادی و اجتماعی اسرائیل است.
اما صهیونیست‌ها نیز پس از حملات وحشیانه به لبنان و مناطق مسکونی، از هراس و وحشت فزاینده، آرایش تدافعی گرفتند؛ در همین زمینه، شهردار تل‌آویو دستور بازگشایی پناهگاه‌های این شهر را صادر کرد.
وزارت امور خارجه انگلیس نیز از اتباع خود در لبنان خواست فورا این کشور را ترک کنند.