آگاه: به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد اقدامات کلان «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» با هدف ساماندهی و نظارت بر تبلیغات تجاری در فضای مجازی، جهت بررسی و تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد. این سند که متولی تدوین آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به دنبال ساماندهی و نظام مند سازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی در راستای ارتقای اعتماد و اطمینان، رعایت ارزشهای اسلامی و ایرانی و مهمتر از همه، حفظ حقوق مصرفکنندگان و مردم است.
تنظیمگری تبلیغات در فضای مجازی، منجر به سالمسازی و شفافسازی اقدامات شده و این اقدام، انگیزه کسبوکارها به فعالیت در پیامرسانها و سکوهای داخلی را باتوجهبه وجود آمدن فضایی امن و قانونمند، تقویت خواهد کرد.
براساس این پیشنویس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول پیگیری تخلفات و اعلام آنها خواهد بود و در صورت عدم همکاری متخلفان، وزارت ارشاد میتواند از طریق مراجع قانونی برای برخورد با آنها اقدام کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صداوسیما، وزارت صمت، سازمان ثبت و املاک کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، صنوف مرتبط، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادستان کل کشور و... نسبت به تهیه پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی اقدام خواهد کرد.
گفتنی است؛ بررسیهای تکمیلی این سند درحالحاضر در معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی انجام شده و بهزودی اولین جلسه بررسی نهایی آن در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور برگزار میشود.
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
پیشنویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد راهبردی فضای مجازی، نهایی و برای تصویب تحویل مرکز ملی فضای مجازی شد.