استاندار تهران درباره تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این استان در راستای تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی، گفت: امسال فعالیت‌های دولت سیزدهم، متمرکز بر پروژه‌های نیمه‌تمام است، امیدواریم این پروژه‌ها به همت دولت به نتیجه برسد.

استاندار تهران: تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره است

به گزارش آگاه به نقل از ایرنا: علیرضا فخاری روز یکشنبه در گفت وگوی خبری، اظهار کرد: از جمله مواردی که در روزهای گذشته داشتیم، افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان شهریار بود که سالیان متمادی در وضعیت نامناسبی قرار داشت و با عدم تخصیص به موقع بودجه، تکمیل و بهره برداری آن حدود ۳۴ سال طول کشید.

به گفته فخاری، این پروژه با یک فاصله ۱۴ ماهه و تلاش دوستانی که در حوزه وزارت بهداشت و درمان بودند با تامین کادر درمان و تجهیزات مناسب، هفته گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۳۱۳ تخت به ظرفیت تخت‌های استان اضافه شد.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه سرانه نیاز مردم در موضوعات مختلف باعث می‌شود که دولت به تلاش و تکاپو بیفتد تا این نیازها را در اولویت خود قرار دهد، افزود: حوزه‌های راه، حمل‌ونقل، مسایل مربوط به تامین و چگونگی تامین و انتقال آب، حوزه‌های زیرساختی برق و بحث‌های زیست محیطی و چگونگی بازگردانی آب، جزو پروژه‌های اساسی است که در دستور کار دولت و به تبع آن، استانداران، فرمانداران و مسوولان سازمان‌های مختلف قرار دارد.

فخاری ادامه داد: باید بتوانیم بخشی از نیازمندی‌های عمومی کشور و استان‌های مربوطه را تامین کنیم لذا در آینده‌ای نزدیک هم شاهد بهره‌برداری پروژه متروی پرند خواهیم بود که آمادگی کامل ایجاد شده و بخش‌های مربوط به سیگنالینگ و ارتباطات رادیویی و مسایل مربوط به زیرساخت برق نیز تامین شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌ تأمین آب هم در خود تهران ظرفیت‌های جدیدی را در شرایط بحران پیش‌بینی کرده ایم، اضافه کرد: در شرایط بحران آب در تهران پیش بینی‌هایی را برای کار گذاشتن منابع زیرسطحی و تأمین آب را انجام داده ایم.

فخاری گفت: در سایر موارد هم برای انتقال آب تلاش‌های جدیدی را انجام می‌دهیم. یکی از پروژه‌های مهم برای انتقال آب در استان تهران، انتقال آب از بخش نشتی آب سد لار است که جزو پروژه‌هایی است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در دستور کار دارد و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد و ما بتوانیم از آن نشت آبی که آنجا وجود دارد، برای تأمین آب سد لتیان تلاش کنیم تا کسری‌های ما را در حوزه شرق تهران جبران کند.

وی تاکید کرد: تمرکز مدیریت بر منابع آبی در حوزه سد نمرود که حوزه آبریز فیروزکوه است، نیازمندی‌های استان سمنان و هم بخش شرقی استان تهران را تأمین می‌کند. انتقال آب از سد طالقان و همچنین مدیریت بر منابع اب در حوزه سد امیرکبیر هم جزو مواردی است که در دستور کار امور آب استان قرار دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه ما در حوزه برق وضعیت مناسبتری داریم، گفت: امیدواریم امسال با شرایط جوی و محیطی که مواجه هستیم بتوانیم به خوبی از زمستان عبور کنیم.

وی افزود: در زمینه نیازمندی‌های مصرف گاز مردم، به ویژه در حوزه مصارف خانگی تلاش‌های زیادی در حوزه وزارت نفت انجام می‌شود، همکاران ما در حوزه رفع نیازمندی‌های گاز، تلاش‌های وافری را انجام و ذخیره‌سازی‌هایی را صورت دادند. امیدواریم که با مصرف بهینه و مدیریت مصرف، بتوانیم زمستان امسال را به خوبی بگذرانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.