۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲٬۳۷۶

ما همیشه عزادار نیستیم

رضا ظریفی – دبیر تحریریه

حسینیه معلی نام برنامه‌ای است که سابقه پخش آن به ماه محرم سال قبل باز می‌گردد. آن زمان بسیاری این انتقاد را مطرح می‌کردند که قشر مذهبی مدام دنبال عزاداری و غم است و شادی در زندگی این گروه جایی ندارد.

آگاه، رضا ظریفی – دبیر تحریریه: از حدود ۱۰روز قبل و ابتدای ماه شعبان المعظم، برنامه حسینیه معلی با رویکرد جدیدی که روی دیگر سکه را به مخاطب عام رسانه ملی نشان می‌دهد روی آنتن رفته است. این در حالی است که دوباره همان‌ها که سال گذشته درباره بی‌توجهی قشر مذهبی به شادی انتقاد می‌کردند، دوباره در همان مسیر قدم می‌زنند. این در حالی است که گروه معدودی از قشر مذهبی نیز رویکرد برنامه حسینیه معلی در روزهای اخیر را نپسندیده‌اند. حالا سئوال اینجاست که در چنین شرایطی چه باید کرد؟ آیا دیکته نانوشته غلط دارد؟

ذات برنامه حسینیه معلی شاید به دلیل محتوای خود به مذاق برخی افراد خوش نیاید اما مساله مهم اینجاست که مخاطبین اصلی این برنامه که اصل مردم هستند آن را پذیرفته‌اند و از قضا با آن همراهی می‌کنند. بیایید کمی از جایگاه خاص خود پایین بیاییم و ببینیم در این برنامه چه مقدار به شادی و نشاط مقبول و مذهبی پرداخته شده است. اینکه شوخی‌ها و لطایفی در این برنامه مطرح می‌شود از جنس همان اتفاقاتی است که در مراسم‌های مولودی و جشن تعداد اندک حاضر در مراسم آن را دیده‌اند و حالا این اتفاق در سطح گسترده‌تری در پیش چشم مخاطب قرار گرفته است.

نباید در برابر چنین برنامه‌هایی، خشک و یکسویه رفتار کرد. باید کمی فرصت داد و با نگاه خیرخواهانه انتقادات را مطرح کرد تا در فصول بعد این برنامه یا حتی دیگر برنامه‌های مذهبی با حلاوت بیشتری در پیش چشم مخاطبان قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.