انتخابات ۱۱ اسفند تمام و تکلیف بیش از ۸۴ درصد از کرسی‌های مجلس دوازدهم روشن شد. در ایام تبلیغات انتخابات انتقادهای تندی به سازوکار نیروهای انقلاب از سوی تعدادی از کنشگران سیاسی و کاندیداهای مجلس بیان شد. آنها می‌گفتند: ما با ائتلاف متبوع خود وارد صحنه شده‌ایم تا زیر میز بزنیم و با مقابل«پدرخواندگان» بایستیم. حال انتخابات پایان یافت و تکلیف اکثر کرسی‌ها مشخص شد در گفت و گویی کوتاه با «اسدالله موتلفه‌ای‌ها»درباره تحرکات انتخاباتی اصولگرایان و ترکیب سیاسی مجلس آینده گفت‌وگو کردیم.

آگاه: اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره انتقاد برخی اصولگرایان از سازوکارهای انتخاباتی که منجر به تهیه فهرست نیروهای انقلاب در انتخابات مجلس دوازدهم شد، گفت: من این اصطلاحات که نوعی اخلاق حسنه خوب ایرانی- اسلامی در آن وجود ندارد را نمی‌پسندم. انتخابات برای ملت ایران است، همه کسانی که در این انتخابات شرکت کردند، هر کدام نیروهای همین ملت هستند. وی به فعالیت‌های همزمان دو شورای ائتلاف و وحدت اشاره کرد و افزود: روش شورای ائتلاف این بود که همه امور باید از سوی خودش شکل بگیرد. هرکس هم می‌کوشید که خودش تسلط بیشتری داشته باشد؛ شورای وحدت هم کوشید که فهرست خودش با مشی که دارد رأی بیاورد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی جبهه پایداری هم با مشی خودش کنش انتخاباتی داشت و بعد هم به این نتیجه رسید که با شورای اتلاف همراه شود، از این رو دو، سه گروه جدید پدید آمد.

بادامچیان درباره اقبال مردم به نیروهای جدید در انتخابات ۱۱ اسفندماه نیز اظهار کرد: انتخابات آزاد به همین معناست، یک زمانی مردم به گروهی رأی نمی‌دهند، یک زمانی به همان گروه رأی می‌دهند. جامعه فعلاً در این دوره به این سمت رفت و به این ترکیب در مجلس دوازدهم رأی داده است. وی، ترکیب مجلس دوازدهم را اصولگرا خواند و با بیان اینکه هیچ کدام از اصلاح طلبان در تهران رای نیاوردند، تصریح کرد: البته در استان‌ها رویکرد انتخاب بیشتر محلی بود و دو شورای ائتلاف و وحدت حرف اول را نمی‌زد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در شورای وحدت اصولگرایان هم عضویت دارد به فعالیت‌های حزب متبوعش در انتخابات اشاره کرد و افزود: حتی موتلفه که کارگردان اصلی بود هم در استان‌ها حرف اول را نمی‌زد، بلکه در آنجا به نگاه منطقه‌ای و محلی منتخبان برگزیده شدند، یعنی آن نگاهی که به فهرست های ائتلافی و سیاسیون می‌شود در استان‌ها صورت نمی‌گیرد یا خیلی کم رنگ است. البته ما هم در موتلفه از ۲۴۹ نفر از فهرستی که در استان‌ها منتشر کردیم حمایت کردیم و بخش از آنها نیز رأی آوردند، اما در عین حال نگاهی که استان‌ها در انتخابات می‌شود با کلانشهرها متفاوت است.

بادامچیان درخصوص پیش‌بینی او از نتایج دور دوم انتخابات در تهران، گفت: در تهران هم ۱۴ نفر از اصولگرایان در مرحله اول حائز اکثریت آرا شدند و مابقی به دور دوم راه یافتند و از اصلاح‌طلبان هم فردی رای نیاورده و مجموعه جدیدی وارد مجلس می‌شود با انتخابی که تهرانی در دور اول کردند، در دور دوم  ائتلاف یا عدم ائتلاف احزاب و جریان‌های سیاسی چندان تاثیری نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.