آمار شهدای غزه در دویست و نوزدهمین روز جنگ از ۳۵هزار نفر گذشت. بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه، اشغالگران طی ۲۴ساعت گذشته مرتکب چند کشتار جدید علیه خانواده‌ها در غزه شدند که بر اثر آن شماری شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

شمار شهدای غزه از ۳۵ هزار جان فراتر رفت

آگاه: براساس این خبر، اشغالگران طی ۲۴ساعت گذشته مرتکب هشت کشتار جدید علیه خانواده‌ها در غزه شدند که بر اثر این حملات رژیم‌صهیونیستی به غزه ۶۳نفر شهید و ۱۱۴نفر دیگر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. همچنین وزارت بهداشت غزه بیان کرد که بر اثر حمله‌های رژیم‌صهیونیستی به غزه تاکنون ۳۵هزار و ۳۴نفر شهید و ۷۸هزار و ۷۵۵نفر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آنها ممانعت می‌کنند.

انزوای خارجی در نتیجه حمله به رفح

حمله به رفح یکی از جدیدترین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است که با وجود همه مخالفت‌های جهانی و اعتراض مردمی و دانشجوی درحال انجام است. رژیم صهیونیستی درحالی دست به این جنایت زده است که بیشتر حامیان او نیز با این اقدام مخالف بودند و تلاش کردند نتانیاهو را از این اقدام منصرف کنند. بر همین اساس روزنامه گاردین انگلیسی با اشاره به مخالفت داخلی و انتقادات خارجی از حمله رژیم صهیونیستی به رفح، این عملیات را یک اشتباه توصیف کرد که جز رنج مضاعف برای فلسطینیان و بی‌آبرویی بیشتر صهیونیست‌ها، حاصلی نخواهد داشت. روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به هدف خود برای نابودی کامل حماس دست یابد، حمله به رفح را یک اشتباه بزرگ دانست و خواستار برقراری آتش‌بس شد.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، رژیم صهیونیستی با یک عملیات نظامی در گذرگاه رفح بین غزه و مصر تنش‌ها را تشدید کرد؛ اقدامی که به ماه‌ها انتظار و گمانه‌زنی درباره قصد این رژیم برای حمله به رفح پایان داد. این تصمیم در جامعه بین‌المللی با نگرانی گسترده‌ای روبه‌رو شده است و بسیاری هشدار دادند ممکن است وضعیت بیش از یک‌میلیون فلسطینی را که به رفح پناه آورده‌اند، بدتر از قبل کند.

«جو بایدن» رییس‌جمهوری آمریکا در مقابل مدعی است محموله کمک‌های تسلیحاتی را که رژیم صهیونیستی برای ورود به درگیری طولانی‌مدت به آن نیاز خواهد داشت، تعلیق کرد. این اقدام نشان‌دهنده تغییر مهمی در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. صهیونیست‌ها در حالی وارد رفح شده‌اند که بسیاری از کارشناسان، ازجمله مقامات اطلاعاتی سابق همین رژیم نسبت‌به موفقیت‌آمیز بودن عملیات رفح تردید داشته و هشدار داده‌اند که این عملیات نمی‌تواند یک شکست استراتژیک بزرگ را به حماس تحمیل کند، بلکه تنها دستاوردهای تاکتیکی کوتاه‌مدتی خواهد داشت.

بااین‌حال، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله به رفح را برای رسیدن به «پیروزی کامل» حیاتی دانسته است؛ اصطلاحی که او از آن برای توصیف نابودی کامل قدرت نظامی و سیاسی حماس و همچنین آزادسازی اسرای صهیونیست استفاده می‌کند.

حمله موشکی از غزه به عسقلان و کرم ابوسالم

اگرچه ماشین کشتار رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت‌های جهانی همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد اما مقاومت نیز مستاصل نیست و در دویست و نوزدهمین روز جنگ به حملات موشکی خود علیه مواضع صهیونیست‌ها ادامه داد. بنابر اعلام منابع خبری، حمله موشکی مقاومت به مناطق اشغالی موجب به صدا درآمدن آژیر خطر در این مناطق شد، آژیر خطر در منطقه اشغالی عسقلان و همچنین کرم ابوسالم واقع در غلاف غزه به صدا درآمد.

شبکه الجزیره با تایید این خبر به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که این ارتش دو راکت که از رفح به سمت کرم ابوسالم شلیک‌شده را رهگیری کرده است. خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که حمله راکتی به عسقلان از منطقه نفوذ نیروهای اشغالگر در اردوگاه جبالیا انجام شده است. این حمله جدید در حالی است که در ساعات پایانی شب گذشته و اوایل امروز-یکشنبه- آژیرهای خطر در شهر عسقلان در مجاورت نوار غزه پس از اصابت موشک به این شهر به صدا درآمدند.

شهرداری عسقلان نیز از شلیک دو موشک از غزه به سمت شهر خبر داده بود. نیروهای مقاومت فلسطین طی چند روز گذشته چندین بار کرم ابوسالم را هدف حملات خود قرار دادند. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی در بزرگ‌ترین حمله مقاومت فلسطین به کرم ابوسالم ۱۴صهیونیست کشته و تعدادی زخمی شدند.

هشدار «یونیسف» نسبت به وضعیت بحرانی صدها هزار کودک فلسطینی در «رفح»

همزمان با تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت‌به وضعیت بحرانی صدها هزار کودک در این منطقه هشدار داد. بنابر اعلام یونیسف ۶۰۰هزار کودک فلسطینی در رفح جای امنی برای پناه‌گرفتن در آن ندارند. این سازمان هشدار داد: تمامی کودکان در نوار غزه به‌دلیل جنگ به حمایت روانی و اجتماعی نیاز دارند. یونیسف همچنین اعلام کرد: صدها هزار کودک در رفح از معلولیت و مشکلات بهداشتی رنج می‌برند. کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تایید کرد. ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده است؛ به‌این‌ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله‌باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود ازجمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به‌سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است. رژیم اشغالگر این جنگ را بدون درنظرگرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.