۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵٬۰۱۱

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه درحال‌حاضر تمامی شرکت‌های پخش در استان‌ها دپوی دوماهه شیرخشک‌های یارانه‌ای را موجود دارند، گفت: با هماهنگی تمامی معاونت‌های غذا و دارو این دپو تا سه‌ماه افزایش پیدا می‌کند.

برای سه ماه شیرخشک داریم

آگاه: علیرضا رستمی افزود: وضعیت ذخیره شیرخشک یارانه‌ای در کشور مناسب است و بنابر محاسبات اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل، نباید در هیچ نقطه از کشور با کمبود در حوزه شیرخشک‌های یارانه‌ای مواجه باشیم. علاوه‌براین، موجودی این شیرخشک‌ها به‌اندازه دو ماه در شرکت‌های پخش دپو شده است. وی اظهار داشت: همچنین مکاتباتی با معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور صورت گرفته است؛ باتوجه‌به تولید مناسب شیرخشک ازسوی تولیدکنندگان، درصورتی‌که میزان دپوی شیرخشک معاونتی به کمتر از دو ماه رسید، مراتب به سازمان غذا و دارو اعلام و اقدامات لازم در جهت تامین آن انجام شود.
مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در تلاش هستیم تا میزان دپوی شیرخشک یارانه‌ای دوماهه را افزایش دهیم، تصریح کرد: با همکاری معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور درصورت آمادگی انبار آنها، دپوی یک‌ماهه دیگر نیز به این میزان اضافه خواهد شد و به‌این‌ترتیب، میزان دپوی شیرخشک به سه‌ماه افزایش می‌یابد. سال گذشته درمجموع بیش از ۹۸میلیون دلار برای واردات شیرخشک و مواداولیه آن با ارز ترجیحی تامین شده که این رقم حاکی از رشد ۷۷درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته است. حدود ۲۰هزار تن از مواداولیه تولید شیرخشک اطفال سالانه از طریق واردات به کشور تامین می‌شود که دولت سیزدهم راه‌اندازی کارخانجات تولیدکننده موادپایه شیرخشک را در دستورکار قرار داد. آمارها بیانگر آن است که در سال گذشته ۱۳۰میلیون یورو تخصیص ارز برای واردات شیرخشک و غذای ویژه نوزادان صورت گرفته بود و شهید رئیسی هم برای کاستن از وابستگی بازار شیرخشک کودکان به واردات، راه‌اندازی کارخانجات تولیدکننده موادپایه شیرخشک را در دستورکار قرار داد که نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیرخشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو بخش قرار است ۱۰۰درصد مواداولیه تولید شیرخشک را در داخل کشور تامین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.