۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵٬۱۴۶

مهربان حاجی‌نژاد متهم ردیف بیست‌وهشتم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است. حاجی‌نژاد فرزند حسین، متولد سال۱۳۳۵ شهرستان خوی و متهم ردیف بیست‌وهشتم پرونده است.

متهم ردیف بیست‌وهشتم

آگاه: او در سال۱۳۵۴ با منافقین آشنا شده و در سال۱۳۵۷ هوادار گروهک می‌شود. وی در برهه‌ پس از اقدامات مسلحانه سال۱۳۶۰ منافقین، مدتی را در خانه‌های تیمی زندگی کرده و نهایتا در تاریخ ۲۰/۰۵/۱۳۶۰ دستگیر و به هشت سال حبس محکوم می‌شود. متعاقبا او در سال۱۳۶۵، پس از اخذ مرخصی از زندان، به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و با یکی از اعضای گروهک به نام فرزاد گرانمایه هارونیه ازدواج می‌کند.
سپس به همراه همسرش به پاکستان ‎عزیمت و از آنجا به مقر منافقین در عراق ملحق شده و نهایتا همسرش در سال۱۳۶۶، در عملیات‌های تروریستی موسوم به گردانی کشته می‌شود. مهربان حاجی‌نژاد که از مسئولان رده‌بالای اطلاعات و امنیت نفاق در عراق، آلبانی و مدتی نیز در اروپا بوده، درحال‌حاضر از اعضای شورای رهبری تشکیلات است.
دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از: فعالیت در ستاد داخله در سال۱۳۷۳،  فعالیت در معاونت اطلاعات شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال۱۳۷۵، عضو گروه مخابرات شاخه‌ نظامی تشکیلات و از مسئولان عملیات‌های تروریستی موسوم به راهگشایی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹. او همچنین تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۳۰/۶-۲۰۰۲ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.