۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۵٬۵۴۱

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره فعالیت‌های شاخص ستاد اربعین این وزارتخانه گفت: برای استمرار شور و نشاط حسینی در بین دانش‌آموزان و ادامه حرکت جریان‌ساز دانش‌آموزی در سطح کشور سوگواره «عبرات» در قالب‌های هنری و فرهنگی برگزار می‌شود.

هر دانش‌آموز نائب‌الزیاره یک شهید

آگاه: حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی پویش‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه اربعین یکی از مباحث مهم در این زمینه است؛ در این بخش با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای از جمله رسانه ملی، رادیو اربعین، خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و شبکه ملی شاد به معرفی و نشر شیوه نامه‌ها، پویش‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان پرداخته می‌شود.
وی با اشاره به پیاده‌روی گروهی دانش‌آموزی افزود: این برنامه ویژه دانش‌آموزان پسر و دختر دوره متوسطه دوم است که در ایام اربعین با اخذ مجوز قانونی و براساس ضوابط و مقررات اعلام‌شده در شیوه‌نامه انجام می‌شود. حجت‌الاسلام پورثانی به موضوع هر دانش‌آموز نائب‌الزیاره یک شهید اشاره و اظهار کرد: باتوجه‌به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی، درسی که اربعین حسینی به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه‌داشت. طرح هر دانش‌آموز نائب‌الزیاره یک شهید را خواهیم داشت. وی بیان داشت: در قالب این طرح شهدای خدمت، رییس‌جمهوری شهید، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدای منطقه و استان به دانش‌آموزان معرفی می‌شوند و باتوجه‌به برپایی موکب‌های استانی، نام‌نویسی دانش‌آموزان برای شرکت در این طرح با برکت در خود موکب‌ها انجام می‌پذیرد و در قالب یک شبکه از قبل برنامه‌ریزی‌شده ساماندهی خواهد شد. وی همچنین به سوگواره فرهنگی هنری دانش‌آموزی عبرات اشاره و عنوان کرد: ستاد اربعین وزارت آموزش‌وپرورش در نظر دارد برای استمرار شور و نشاط حسینی در بین دانش‌آموزان و ادامه حرکت جریان‌سازی دانش‌آموزی در سطح کشور و همچنین تجلیل و تکریم از فعالان این حوزه، به برپایی سوگواره با عنوان «عبرات» و در چندین قالب هنری و فرهنگی اقدام کند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: دانش‌آموزان برای ثبت آثار خود در قالب‌های معرفی‌شده وارد شبکه شاد شده و آثار خود را در قالب‌های تعیین‌شده بارگزاری خواهند کرد. بعد از اتمام مهلت ارسال آثار و اعلام نظر داوران افراد برتر به مراسم اختتامیه دعوت می‌شوند.
حجت‌الاسلام پورثانی ادامه داد: جاماندگان اربعین، مراسمی است که هر ساله همزمان با راهپیمایی اربعین در ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. در این مراسم، افرادی که نتوانسته‌اند در پیاده‌روی اربعین آن سال در کشور عراق حاضر شوند، مسیر تعیین‌شده‌ای را به‌صورت پیاده طی می‌کنند و در این مراسم، همچون پیاده‌روی اربعین موکب‌هایی برای خدمت‌رسانی به عزاداران برپا می‌شود. وی توضیح داد: ستاد اربعین حسینی وزارت آموزش‌وپرورش هم درخصوص جاماندگان اربعین دو برنامه را پیگیری می‌کند، اول اینکه آموزش‌وپرورش استان‌ها و نواحی و مناطق در کنار سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها، نسبت به برپایی موکب‌های عزاداری و خدمت‌رسانی به زائران اقدام می‌کنند. دوم اینکه در قالب اجرای طرح هر مدرسه یک موکب در ایام اربعین همه مدارس با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش‌آموزان آن مدرسه، همکاران و خیرین با برپایی موکب در جلوی مدرسه و برگزاری مراسم سینه‌زنی و عزاداری از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.