۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۸۶

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت ۱۷۰۰ سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای در پایتخت خبر داد.

 بازداشت ۱۷۰۰ سارق سابقه‌دار

به گزارش آگاه: سردار علی ولی‌پور گودرزی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان با حضور در جمع خبرنگاران به بیان آمارهایی از اقدامات پلیس آگاهی پایتخت درمبارزه با سرقت پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از مطالبات مردم از پلیس بوده و جزو اولویت‌های اصلی ما نیز قرار دارد. در همین راستا نیز طرح‌های مختلفی در این خصوص به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه همزمان با برخورد با سارقان، برخورد با مالخران اموال مسروقه نیز تشدید شده است، گفت: معتقدیم که برای از بین رفتن سرقت، باید چرخه مالی آن نیز از بین برود از این رو با مالخران اموال مسروقه نیز برخورد می‌کنیم. همچنین بر بازارهای فروش اجناس دست دوم نیز نظارت داریم. به صورت مستمر بازدید از صنوف هم انجام می‌شود و دفترچه‌ای هم در این زمینه برای آنها تشکیل داده‌ایم تا به محض فروش اموال مشکوک به سرقتی، ضبط و توقیف شود البته که تعامل خوبی بین پلیس اماکن و سایر نیروهای پلیس در این زمینه وجود دارد.

ولی‌پور گودرزی ادامه داد: در راستای اقدامات انجام شده نیز پرونده‌های کشف شده از سوی پلیس آگاهی در حوزه سرقت از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت  ۱۷۰۰ سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از پابندهای الکترونیک هم گفت: طرح استفاده از پابند الکترونیک با هماهنگی مقام قضایی بناست برای مجرمان سابقه‌داری که بیش از سه فقره سرقت داشته‌اند اجرا شود.

وی در مورد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری خروج موبایل‌های دزدی از کشور هم گفت: با دستور فرمانده فراجا، مرزبانی به کمک پلیس آمده و از قاچاق موبایل به خارج از کشور جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر ۴۰۰ مالخر حرفه‌ای در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

منمبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.