عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گروه سیاست آگاه، گفت: پیش‌بینی پذیری در عرصه اقتصاد کشور بسیار مهم است و ما هم باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

برای تحقق رشد ۷ درصدی اقتصاد باید برنامه‌ریزی کنیم

آگاه: صدیف بدری ادامه داد: علم اقتصاد، علم پیشرفته‌ای است و دنیا نیز در تعریف علم اقتصاد به تجارب زیادی دست پیدا کرده است. نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشبرد دستاوردها در عرصه اقتصاد به یک روند مقبولی در بسیاری از کشورها رسیده است و بر این اساس، علم اقتصاد هم مانند سایر علوم قابل برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌پذیری است.
 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برنامه و پیش بینی پذیری لازم را در عرصه اقتصاد نداشته باشیم در کوتاه مدت و بلندمدت دچار مشکل خواهیم شد، بیان کرد: به موجب چشم انداز ۱۴۰۴، پیش‌بینی شده بود که ایران باید جزو پیشرفته‌ترین کشور در منطقه و خاورمیانه در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی شود.
 وی ادامه داد: بنابراین این یک برنامه بلندمدت بوده و برنامه‌های پنج ساله توسعه از جمله برنامه‌های میان مدت کشور محسوب می‌شود. بنابراین همگی این برنامه‌ها بیانگر این است که ما باید در عرصه اقتصاد نیز همین برنامه‌ها را داشته باشیم تا به واسطه این برنامه‌ها اقتصادی پیش‌بینی‌پذیر شود.
وی با اشاره به تمرکز بر رشد هفت درصدی اقتصاد در برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد: این مسئله به خودی خود نمونه‌ای از پیش بینی پذیری اقتصاد است و به اعتقاد بنده ما باید برای همین موارد برنامه ریزی کرده و آنها را ملاک عمل در پیش بینی پذیری اقتصاد قرار دهیم.
بدری با بیان اینکه تغییرات لحظه‌ای قوانین ما را از پیش‌بینی پذیری در عرصه اقتصاد دور می‌کند، ادامه داد: قوانین و آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق الساعه و لحظه‌ای آفت فعالیت‌های اقتصادی و پیش‌بینی پذیری در اقتصاد کشور است.
 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذار در صورت عدم برنامه‌ریزی در اقتصاد از سرمایه‌گذاری رو برمی‌گرداند، بیان کرد: عدم ثبات در تصمیم گیری‌های اقتصادی موجب کوچ سرمایه گذار خواهد شد. وی گفت:  تبادلات اقتصادی نیز می‌تواند به پیش بینی پذیری در اقتصاد نیز کمک کند که باید به این نکته نیز توجه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.