۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷٬۰۷۷

منتظر پدیده‌ای قوی‌تر از طوفان الاقصی باشید

حجت‌الاسلام «روح‌الله حریزاوی» قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی فعال جبهه انقلاب اسلامی

برای تبیین جایگاه و عظمت وجودی شهید سید حسن نصرالله باید به گفته‌های دشمنان اسلام و بشریت در مورد ایشان مراجعه کنیم. سیدحسن نصرالله بیش از ۳۲سال رهبری حزب‌الله لبنان را برعهده داشت و با قدرت و درایت این حرکت عظیم آخرالزمانی را مدیریت کرد و به نقطه‌ای رساند که می‌توان ادعا کرد در آستانه پیروزی قرار گرفته است. بنابراین دشمنان هیچ راهی جز حذف فیزیکی ایشان برای خودشان متصور نبودند. این عالم مجاهد فقه و فقاهت را از مدرسه به میدان عمل کشاند و نسلی را برای نجات بشر از دست شقی‌ترین انسان‌های روزگار تربیت کرد و راهی را برای آزادگان عالم بر جای گذاشت که همان راه اجداد طاهرین، راه شهیدان و مجاهدان و ائمه معصومین علیهم‌السلام است.

منتظر پدیده‌ای قوی‌تر از طوفان الاقصی باشید

آگاه: همچنین برای شناخت ابعاد شخصیتی ایشان لازم است که مقاطع حیات جهادی ایشان از ابتدای حضورشان در سمت دبیرکلی تا جنگ‌های ۳۳ و ۲۲روزه به خصوص جنگ سال۲۰۰۶ و نهایتا جریان طوفان الاقصی را بادقت مطالعه کنیم و الگویی را برای ادامه حیات جبهه نورانی مقاومت کشف کنیم و توسعه دهیم. همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند حزب‌الله زنده است و معنای این حرف این است که با شهادت یک فرمانده این راه نورانی پایان نخواهد پذیرفت و جریان مقاومت بیش از قبل تقویت خواهد شد.
در این میان آنچه مورد توجه است تغییر نگاه صهیونیست‌ستیزی بعد از این واقعه است. در جامعه ما همیشه دو طیف عافیت‌طلب و شهادت‌طلب وجود داشته و دارد. جریان و هسته‌های مقاومت سعی می‌کنند خوی استکبارستیزی را در خودشان حفظ کنند و زنده نگه دارند و با شهادت مجاهدانی مثل سید حسن نصرالله، حاج قاسم سلیمانی و اسماعیل هنیه و امثال این فرماندهان و رهبران بزرگ بیش از قبل انسجام پیدا خواهد کرد و تقویت خواهد شد و رویش‌های خود را به جهان معرفی می‌کند. 
جریان عافیت‌طلب هم هیچ‌گاه نخواسته جایگاه و عظمت جهاد و شهادت را آنطور که مدنظر دین است درک کند و بپذیرد. در نتیجه ندای یاس، ناامیدی و شکست را توسعه می‌دهد و بازتولید خواهد کرد. همانطور که مردم ایران بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و سایر فرماندهان و رهبران جبهه مقاومت مسیر مشخصی را انتخاب کردند و آن مسیر عبارت است از تقویت جبهه مقاومت، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی. ما معتقدیم این خون به زمین ریخته‌شده و شهادت مظلومانه باعث خواهد شد که مردم همانطور که بعد از شهادت حاج قاسم تصمیم گرفتند پای اعتقادات و ارزش‌هایشان بایستند به فضل و عنایت خداوند الان هم این تصمیم را استمرار خواهند بخشید و خللی در اراده مردم پدید نخواهد آمد و نصرتی که خداوند متعال وعده‌اش را داده با ریخته‌شدن خون نفوس پاکیزه‌ای مثل سیدحسن نصرالله نزدیک‌تر خواهد شد و بر استکبار پیروز خواهیم شد.
از سوی دیگر، همانطور که در پیام روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی عنوان شد، جریان مقاومت یک جریان به‌هم‌پیوسته است که در کشورهای مختلف به‌مرورزمان شکل گرفته و ارکان آن عبارت‌اند از: ایران، عراق، یمن و لبنان و فلسطین. در سایر کشورها مثل سوریه، ترکیه، افغانستان و پاکستان هم جریان‌های مقاومت در حال شکل‌گیری و سازماندهی است. کمااینکه در جنگ هشت‌ساله سوریه شاهد حضور لشکر عظیم فاطمیون و زینبیون بودیم و تعداد شهدای فاطمیون از شهدای ایرانی بیشتر بود که این به نوبه خود نشان‌دهنده توسعه جبهه مقاومت و موازنه قدرت به نفع مقاومت در جهان است. امروز مقاومت یک پدیده منطقه‌ای نیست، بلکه پدیده جهانی است و نشانه‌های آن را می‌توان در اعتراضات یک سال گذشته در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا و سایر نقاط جهان دید. 
جریان جهانی و جبهه منطقه‌ای مقاومت با شهادت هر کدام از فرماندهان و رهبران قدرت و انسجام بیشتری را شاهد خواهد بود. چنانچه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی خروش و قیام حماس را شاهد بودیم که در تاریخ این تشکیلات بی‌نظیر است. حرکت اخیر حماس قبل از شهادت حاج قاسم در حال طی مقدمات و مراحل ابتدایی بود. 
به استناد همین مسئله، معتقدیم بعد از این شهادت و ذبح عظیمی که در لبنان اتفاق افتاد، جبهه مقاومت اقتدار بیشتری پیدا خواهد کرد و باید دشمن منتظر پدیده‌ای قوی‌تر از طوفان الاقصی باشد؛ به بیان دیگر، جنایت اخیر صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله به فضل خداوند می‌تواند منجر به قدم نهایی برای غلبه بر صهیونیسم بین‌الملل باشد. 
نشانه‌های آن را هم در حضور نتانیاهو در سازمان ملل و بی‌اعتنایی اعضای این سازمان و ترک جلسه توسط آنها هنگام سخنرانی وی می‌توان دید، آن هم در شرایطی که این اتفاق با فاصله اندکی از حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا حادث شد که با تشویق‌های مکرر مواجه شده بود که به اعتقاد ما اینها همه علایم شکست اسرائیل است. 
در پایان امیدواریم که شهادت افتخارآمیز سید حسن نصرالله که ایشان سال‌ها در انتظار آن بود و برای رسیدن به لقاءالله لحظه‌شماری می‌کرد باعث شود که آخرین مرحله از مقاومت منطقه‌ای و جهانی به ثمر بنشیند و به‌زودی شاهد نابودی کامل صهیونیسم در دنیا باشیم.

حزب الله زند ه است
پویش حزب الله زنده است به ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی و بر اساس یک حرکت هم افزای ملی که دستگاه های مختلفی از جمله شهرداری، صدا و سیما، بسیج و بسیاری از دستگاه های همکار و عموم جریان ها و حلقه های میانی و جبهه مردمی انقلاب اسلامی که بیشمار هستند طراحی شده است. 
این پویش برگرفته از اندیشه های رهبر معظم انقلاب و پیام‌های ایشان است و به نوعی یادآور پویش میلیونی حریفت منم است که در سال گذشته شکل گرفت. 
البته تفاوت‌هایی با آن دارد و انتظار داریم بیش از پیش دشمن را غافلگیر کند. همانطور که در سال گذشته شاهد بودیم شهید اسماعیل هینه برای حضور جدی مردم ایران در پویش حریفت منم از رهبر معظم انقلاب تشکر کرد.  امید داریم که حضور جدی مردم این بار بیش از پیش باعث تقویت روحیه جریان مقاومت و خصوصا فرماندهان اصلی ما در حزب الله لبنان شود. از مردم هم دعوت می کنیم همانند سال گذشته در این پویش بزرگ شرکت کنند.
پویش حزب الله زنده است شامل اقدامات فرهنگی از قبیل حضور فعال در فضای مجازی و افشای جنایات صهیونیسم می شود. علاوه بر این با توجه به  گسترش جنگ از غزه به لبنان اعلام آمادگی برای حضور در خط مقدم جهاد را نیز در بر می‌گیرد. از سوی دیگر هم جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان و پناهجویانی که به سوریه رفته اند را دنبال می کند. تامین مواد غذایی و لوازم گرمایشی در آستانه فصل سرما و همچنین ادامه حمایت از ایتام غزه و خانواده‌های شهدای جبهه مقاومت از جمله اهداف تعریف شده برای این پویش هستند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.