نمی‌توان ظرفیت پاکستان را نادیده گرفت

آگاه: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقه‌مندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با آگاه، با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلیتیکی مهمی دارد، ادامه داد: ما نمی‌توانیم نسبت‌به عدم ارتباط با این کشور بی‌تفاوت باشیم. درعین‌حال این کشور از منظر توسعه‌یافتگی از کشور ما عقب‌تر است. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به توسعه روابط با پاکستان بسیار برای ما مهم است، ادامه داد: به اصطلاح کشور پاکستان اگر ما را از در بیرون کرد، ما باید از پنجره وارد شویم و به هر شکل که شده روابطمان را با این کشور توسعه دهیم.

قادری با بیان اینکه جمعیت پاکستان می‌تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیرنفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد، بیان کرد: همچنین پاکستان می‌تواند در بحران‌ها، شرایط مختلف و همچنین دور زدن تحریم‌ها برای ما مهم قلمداد شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به‌سمت پاکستان، ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می‌تواند به‌عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به علاقه شیعیان پاکستان به زیارت امام رضا(ع) وعتبات عالیات در عراق بیان کرد: زوار این کشور برای زیارت عتبات و عالیات ناچارند از مسیر ایران گذر کنند؛ لذا همه این موارد و موضوعاتی می‌تواند ارتباط ما با پاکستان را مهم کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می‌کند که ما به اشکال مختلف به‌دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی‌توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه این ارتباط بسیار دیر، صورت می پذیرد، تاکید کرد: از این رو ما نباید اجازه دهیم که برخی از کشورها اعم از امریکا با دخالتشان، ارتباطات ما با پاکستان را به هم بریزند؛ بنابراین تحت هر شرایطی باید ارتباطمان با پاکستان را حفظ و تلاش کنیم این ارتباطات روزبه‌روز وسیع‌تر و دامنه‌دارتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.