۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

اسماعیل آزاد ـ فعال رسانه‌ای

آگاه: «دنیای بعد از ۱۳ آوریل با دنیای پیشین بسیار فرق دارد. اینکه جمهوری اسلامی جرأت کرد خطر حمله مستقیم به اسرائیل را بپذیرد، این گویای یک تغییر در نظم جهانی است که در آن، قدرت‌های غربی به چالش کشیده شدند.» اینها جملاتی بود که کارشناس بی‌بی‌سی در برنامه زنده این شبکه به آن اعتراف کرد.

پیش از این نیز علم صالح، استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه ملی استرالیا، گفته بود: «ایران قدرتی است در منطقه که توانایی آن برای تغییر قواعد بازی، چیزی فراتر از موشک‌ها و پهپادها و محور مقاومت است. منطقه دیگر به تنظیمات کارخانه آمریکا و رژیم بازنمی‌گردد.»

یکی از آشکارترین نشانه‌های این تغییر نظم، سفر اخیر نیچروان بارزانی به تهران و بازتاب‌های پس از آن بود که آخرینش بخشنامه‌ای بود که حکومت اقلیم کردستان در چندین بخشنامه، تبلیغ علیه ایران را در رسانه‌ها ممنوع کرد؛ اقلیمی که روزی زمین بازی سرویس‌ها علیه جمهوری اسلامی شده بود.

همان‌طور که رهبر انقلاب روز گذشته درباره برکت خون شهید زاهدی گفتند: «شهادت شهید زاهدی موجب پیامدهای باارزش و بااهمیتی شد. عظمت جمهوری اسلامی ایران ظاهر شد و همه اینها به برکت شهادت ایشان بود. او به دست اشقی‌الخلایق به شهادت رسید.»