۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۹

علی جواهری ـ دبیر گروه جامعه

آگاه: مردم تماشاگر طلب قدرت و حیران این همه تناقض گویی. میان این همه دلواپسی زندگی، در انتظار کلامی خوش برای آرامش خاطر می‌گردند. در انتظار هستند، فردی اخلاق را رعایت کند و کلامی بگوید که آرامش جانشان باشد. کاندیداها قرار بود درباره فرهنگ صحبت کنند؛ اما درباره همه چیز صحبت کردند جز حال زهواردر رفته فرهنگ. از خیال‌پردازی دست بردارید و به واقعیت بپردازید. درباره همه چیز می‌گویید. اما کسی از دستان کارگری نمی‌گوید که دیگر توان گذران زندگی‌اش را ندارد. باید قدری سکوت کرد. قدری باید به فکر مردم بود. آنان نظاره‌گرند. این مردم نه سیاسی‌اند مثل شما، نه به دنبال ریاست جمهوری. اما رای اعتماد شما برای آنچه می‌خواهید در دستان این مردم است.
مردمانی که پشت این انقلاب اسلامی‌مان ایستاده‌اند. این مردم دلشان که می‌شکند به شهدا واگذار می‌کنند. کاندیدایی که آنقدر به قدرت فکر می‌کند، حواسش نیست، رییس جمهوری مردم یعنی خدمتگزاری آنها. حواسش نیست و می‌گوید اگر من به قدرت برسم، بعد اصلاح می‌کند اگر رییس جمهور شوم، فیلترینگ را درست می‌کنم. آن یکی دیگری را تخریب می‌کند. یکی خودش را از همین الان رییس جمهوری می‌داند. گویی همه چشمانشان را بسته‌اند و جز به صندلی پاستور به چیز دیگری نمی‌اندیشند. چه باید کرد؟ مردم به چه چیزی باید اعتماد کنند؟ چرا از مردم نمی‌گویید؟ چرا عالمی را برای مردم ترسیم می‌کنید ساختنش در توان‌تان نیست؟ چرا نقض قانون می‌کنید؟ مردم آگاه‌اند، مردم کارنامه شما را می‌دانند و انتخابشان جای شما، ظهور حضرت ولیعصر(عج) خواهد بود.
اگر فیلتر شدن فضای مجازی بر مصلحت بوده است. درباره چرایی‌اش سخن بگویید تا مردم درباره‌اش روشن شوند و بدانند. صادقانه سخن بگویید، از کارنامه و اقداماتتان بگویید. اگر اصل اسلام برای زنان بر حجات و حفظ عفت زنان سرزمین‌مان است چرا درباره‌اش طور دیگری سخن می‌گویید. طوری سخن می‌گویید که یک رای بگیرید؟ شهدا هستند و باید در برابرشان پاسخ گو باشید. کمی درنگ کنید. کمی برای مردم کار کنید و بدانید برای این مردم باید کار کنید.
 مردم عدالت اجتماعی را  رییس‌جمهوری می خواهند. فردی را می‌خواهند تا مطالبه گر حقوق شان باشد و  دلسوزانه برای شان کار کند.  این پست قدزت نیست بلکه مسئولیتی بزرگ در برابر  یک ایران است.   
مطابق نظرسنجی‌های اخیر، مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی در صدر توجهات مردم قرار دارد و نامزدها باید توجه داشته باشند که تاریخ مصرف برخی از صحبت‌ها برای کسب رأی بیشتر مدت‌هاست که گذشته است؛ بنابراین آنچه سبب افزایش رأی آنها خواهد شد، همان چیزی است که بیشتر برای عموم جامعه اولویت دارد.