۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست آگاه، با اشاره به ناکارآمدی بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی به مردم، بیان کرد: نحوه فعالیت بانک‌ها باید به‌درستی ازسوی بانک مرکزی مورد نظارت قرار گیرد تا این بانک‌ها به‌سمت بنگاه‌داری، خرید زمین یا ساخت مسکن حرکت نکنند.

آگاه: مصطفی نخعی با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها به مال‌اندوزی فکر می‌کنند، ادامه داد: برخی از بانک‌ها معتقدند که تراز منابعشان منفی است، این جای سوال دارد که آیا باید به‌اصطلاح جور ناترازی بانک‌ها را مردم بر دوش بکشند!
نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها براساس قانون مکلف به اجرای تسهیلات تکلیفی در قالب ارائه وام ازدواج، نهضت ملی مسکن و فرزندآوری هستند، گفت: متاسفانه مسئولان بالا دست بانکی، با قید یک کلمه که بانک‌ها ناتراز است، از ارائه تسهیلات بانکی به مردم ممانعت می‌کنند، این در حالی است که عدم پرداخت تسهیلات به مردم می‌تواند برای آنها مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. بااین‌حال ما مشاهده می‌کنیم که همین بانک‌ها هر روز درحال ساخت مسکن برای خودشان هستند یا زمین می‌خرند یا بنگاه‌داری می‌کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها تسهیلات عمده را در اختیار شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیرمجموعه خود قرار می‌دهند، ادامه داد: به‌عنوان مثال، این تسهیلات به هلدینگ‌های مسکن زیرمجموعه بانک‌ها ارائه می‌شود تا این هلدینگ‌ها به ساخت مسکن پرداخته و در زمانی که قیمت مسکن رشد کرد، این خانه‌ها را به فروش برسانند. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا این رویکرد بانک‌ها می‌تواند به تورم دامن زده و هم منابع بانکی را منحرف کند. متاسفانه در این شرایط هم، هیچ نظارتی بر این قبیل فعالیت بانکی وجود ندارد.