مسخ‌شدگان کور

امیر اسماعیلی ـ سردبیر
۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹

سوال ساده است. مگر جنایتی مانده که رژیم اشغالگر و نخست‌وزیر منفورش به آن دست نزده باشند؟ در زمانه گردش اطلاعات و اتفاقات به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی که همه دنیا از رویدادها به‌سرعت مطلع می‌شوند، نخست‌وزیر منفور رژیم اسراییل به کنگره آمریکا دعوت می‌شود و نمایندگان کنگره چون مسخ‌شدگانی بی‌اختیار، عنان از کف داده و با هر کلمه و حرفی از دهان نتانیاهوی منفور به پا خاسته و جنون‌آمیز تشویق می‌کنند.

آگاه: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درحالی در نشست مشترک با کنگره آمریکا سخنرانی کرد که ۲۹۴روز از جنگ در نوار غزه می‌گذرد و جنایات وحشیانه نظامیان این رژیم انتقادات زیادی را در سطح بین‌المللی به همراه داشته است. نتانیاهو در سخنرانی خود با طرح تهدید ایران و متحدان آن خواستار مقابله موثر و شکل‌گیری یک اجماع بین‌المللی برای آن شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جنایات نظامیان اسرائیلی و ویرانی گسترده نوار غزه، مدعی شد که جنگ تا زمانی که حماس تسلیم شود و هرگونه تهدید از نوار غزه برچیده شود، ادامه خواهد یافت. در بیان این جمله‌ها هم با تشویق مکرر نمایندگان طاغوت روبه‌رو بود.
البته اینکه توقع داشته باشیم نمایندگان کنگره آمریکا چون انسان‌های آزاده، سمت درست تاریخ بایستند و حامی حقوق مظلوم باشند صدالبته بیراه است که هیچ‌وقت چنین نبوده‌اند اما حداقل وقتی بیرون ساختمان کنگره صدای اعتراض مردم آمریکا به آسمان است و مجسمه نتانیاهو به آتش کشیده می‌شود، این رفتار جنون‌آمیز نمایندگان رنگی دیگر دارد. رنگی از جنس حکمرانی دلارهای کارتل‌های صهیونیستی در تمام زیرساخت‌های آمریکا و آمریکایی، که معادلات را تعیین می‌کند و این چنین مسخ‌شدگان را به خوش‌رقصی برای قاتل اعظم کودکان فلسطینی وامی‌دارد.
آش آن‌قدر شور است که «جمال بومن» سیاستمدار ۴۸ساله آمریکایی از جناح دموکرات در مقاله‌ای به «تمجید نادرست نمایندگان کنگره از نتانیاهو» تاخته و حمایت از او را مایه وهن دموکراسی قلمداد کرده است. بومن معتقد است که رویکرد رهبران آمریکا با مواضع و مطالبات مردم مغایرت دارد و روشن است که نتانیاهو جنایتکار جنگی است. شروع مقاله او با این جملات است:
«دولت فدرال ما خوشش می‌آید که در نگاه جهان، پرچم‌دار صلح، دیپلماسی و حقوق بشر انگاشته شود. ما می‌خواهیم رهبرانی همدل و ائتلاف‌ساز به نظر آییم و دست در دست هم دهیم تا همه مشکلات جهان حل شود؛ ولی حقیقت این است که چنین شمایل خیرخواهانه‌ای نداریم و ذات راستینمان در محافل قدرت رخ می‌نماید. بنیامین نتانیاهو، برای سخنرانی در حضور نمایندگانِ کنگره به اینجا آمد. ما نخست‌وزیر اسرائیل را در شرایطی به اینجا فراخوانده‌ایم که دولت او ازسوی «دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه)» به نسل‌کشی متهم شده است. در این برهه از تاریخ، دموکراسی و جامعه مدنی‌مان چنان خوار گشته که از جنایتکاری منفور به‌مثابه سپهسالاری دلیر برای سخنرانی در نشست کنگره دعوت می‌کنیم. مگر او همان موجود قسی‌القلبی نیست که صدها هزار غیرنظامی فلسطینی، خاصه زنان و کودکان را با شقاوت تمام به خاک و خون کشیده است؟ باید از خودمان بپرسیم که چگونه می‌خواهیم ابرقدرتِ بی‌طرف، حافظ صلح و نماینده ملت‌های جهان باشیم؟ اصلا ما به‌عنوان نمایندگان ملت، خواهان چه هستیم؟ حمایت از جنایتکار جنگی نباید پاسخ ما باشد.»