۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه و اهداف دشمن در پی جنایت صورت‌گرفته، گفت: درواقع این ترور، نشان‌دهنده چندین واقعیت تلخ است.

آگاه: ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با آگاه اظهار داشت: نخست اینکه، این ترور نشان داد اسرائیلی‌ها و در رأس آنها آمریکایی‌ها کاملا به استیصال رسیده‌اند و بسیار نگران این بودند که جبهه دیگر ایجاد شود که اتفاقا بالعکس عمل کردند. آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فکر می‌کردند می‌توانند آتش مسئله را خاموش کرده و ایران را منفعل کرده و وارد یکسری گفت‌وگوها شوند.
وی با بیان اینکه آمریکایی هم زمان یکسری اقداماتی را در لبنان انجام دادند، تاکید کرد: همچنین در پی این اقدامات، آمریکایی‌ها علیه پایگاه‌های حشدالشعبی حملات هوایی داشتند؛ لذا این نشان از استیصال آمریکایی‌ها دارد و از آن بالاتر اینکه، این مواضع نشان‌دهنده این است که ما با آمریکا طرف هستیم و نه با اسرائیل. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسرائیل امروز یک پایگاه نظامی و عملیاتی است و نه کشور ادامه داد: درواقع روز گذشته در ایران یک نشست و یک همایش بین‌المللی در قالب مراسم تحلیف رییس‌جمهوری صورت گرفت و بیش از ۸۰کشور در این همایش بین‌المللی و نشست شرکت داشتند.
ظهره‌وند با اشاره به حضور رؤسای هفت سازمان بین‌المللی در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری ادامه داد: درواقع وقتی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در چنین فضایی دست به ترور می‌زنند، این نشان می‌دهد؛ آمریکایی‌ها تابع هیچ نُرم بین‌المللی نیستند و قواعد و کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرده‌اند. 
وی با بیان اینکه موازنه‌ای بین ما و اسرائیل نیست و توازنی وجود ندارد، گفت: درواقع یک طرف در جایگاه تروریسم قرار داشته و یک طرف هم در جایگاه محور مقاومت است؛ بنابراین این موارد نشان‌دهنده این است که ما واقعا باید یک بازنگری جدی داشته باشیم و بیش از این اجازه ندهیم صهیونیست‌ها منویات شیطانی خودشان را آن‌هم در داخل ایران عملیاتی کنند. وی تاکید کرد: نیاز هست در پی پاسخ به این رژیم، مطبوعات و دیپلماسی رسانه‌ای ما فعال شده و دستگاه سیاست خارجی ما به‌صورت فعال در این بخش عمل کند تا در ادامه به وجوه برخوردهای نظامی و امنیتی برسیم که این خود قطعا در یک مرحله عادی خود درحال تصمیم‌گیری است و بنده اعتقاد دارم باید پاسخ دندان‌شکنی به آمریکایی‌ها و نوچه‌های منطقه‌ای آنها داده شود.