۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

زهرا بذرافکن – خبرنگار گروه فرهنگ: صهیونیست‌ها بعد از آنکه در چشم‌برهم‌زدنی صدها نفر از فلسطینی‌های پناه گرفته در مدرسه‌ای به نام التابعین را با نوعی بمب پیشرفته به شهادت رساندند؛ بعد از این جنایت، در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ماموریت با دقت به پایان رسید.»

آگاه: وقوع مکرر اقدامات ضد انسانی و تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی باعث تقلیل حساسیت عمومی نسبت‌به آن می‌شود، حالا جنایت‌های این رژیم کودک‌کش به رخدادی بدل شده است که هر لحظه و هر آن در میان اخبار روزمره باید منتظر آن باشیم و لحظه‌ای از روبه‌روشدن با این حجم از قساوت و شرارت در امان نیستیم. 
نزدیک به یک سال است که فلسطین و به‌طور خاص غزه، حتی یک ساعت آرامش به خود ندیده و صهیونیست‌ها، با خیالی آسوده و با پشتوانه قدرت‌های بزرگ غربی مشغول قتل‌عام ناجوانمردانه زنان و کودکان و نوزادان ساکن غزه هستند. حداقل ۴۰هزار غیرنظامی از جمله ۱۵هزار کودک و نوزاد و همین حدود زن در این مدت به وحشیانه‌ترین شکل ممکن سلاخی شده‌اند. جامعه جهانی هم متاثر از شبکه جهانی اینترنت و دسترسی گسترده به گوشی‌های هوشمند در جریان این جنایات قرار گرفته و تا حدی رژیم صهیونیستی را تحت فشار عمومی حاصل از کنش‌های وسیع کاربران این فضا قرار داده است. با وجود این، به نظر می‌رسد با تکرار هر روزه این جنایات، حساسیت‌ها نیز در سطحی کمتر شده و اندک اندک اعدادی مانند ۴۰هزار شهید به اعداد و ارقامی تبدیل می‌شوند که تاب‌آوری شنیدنشان در ما ایجاد شده است. 
بااین‌حال، صهیونیست‌ها در میادین جنگ واقعی حرف زیادی برای گفتن ندارند و براساس آخرین گزارش روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» در میادین جنگ، تلفات زیاد و سنگینی می‌دهند. در حدود یک‌ماه پیش وزیر جنگ این رژیم اشغالگر گفت به اندازه یک تیپ نظامی نیرو از دست داده‌اند؛ یک تیپ تشکیل شده است از عددی بین چهار تا هفت‌هزار نفر نیروی نظامی. باری، اگر به زن و کودک‌کشی باشد، صهیونیست‌ها ید طولایی در این نحوه مبارزه ناجوانمردانه دارند. در آخرین اقدام به کشتار صهیونیست‌ها دو روز قبل خبر رسید یک مدرسه در غزه که به‌عنوان محل پناه گرفتن آوارگان جنگی مورد استفاده قرار گرفته است، با یک بمب قوی مورد هدف قرار گرفته و به آنی دست‌کم ۱۰۰نفر مردم بی‌دفاع قطعه قطعه شده‌اند. 
منابع خبری و خبرگزاری‌های متعدد دیروز اعلام کردند: در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در محله الدرج شهر غزه دستکم ۱۰۰فلسطینی شهید و صدها نفر نیز زخمی شدند. این مدرسه محل اسکان آوارگان بود که هنگام نماز صبح در اقدامی غافلگیرانه هدف حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و طی آن، آوارگان در مصلای این مدرسه و هنگام اقامه نماز صبح به خاک و خون کشیده شدند. نیز، گفته شده است بیشتر شهدا از کودکان و افراد سالخورده هستند که در این مدرسه پناه گرفته بودند. 
به گفته شاهدان این واقعه، شدت حمله به حدی بوده که پیکرهای شهدا تکه‌تکه و به اطراف پراکنده شده است. براساس آخرین گزارش‌های منتشرشده از محل حادثه، نیروهای امدادی و مردمی به‌علت حجم گسترده ویرانی و شمار بالای شهدا و مجروحان عاجز از کمک مانده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی پس از این جنایت بیانیه‌ای صادر کرده و در آن اعلام کرد: «براساس اطلاعات شاباک و با همکاری بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل، مقر فرماندهی حماس را در این مدرسه با دقت و استفاده از بمب‌های هوشمند بدون خسارات جانبی بمباران کردیم.» 

توسل اسراییلیان به فرار
فرآیند فرار از اسرائیل شروع شده است؛ صهیونیست‌ها در میدان‌های واقعی جنگ چیزی برای عرضه ندارند و براساس گزارش‌های متعدد، تلفات و خسارات بی‌سابقه‌ای هم در این میادین متحمل شده‌اند. آنها چون امنیت و بازدارندگی‌شان را تا حد زیادی از دست داده‌اند، به نظر می‌آید میلی به ماندن در این سرزمین اشغالی ندارند. اولین و اصلی‌ترین عامل برای تشکیل یک کشور امنیت است، این عنصر در سرزمین اشغال‌شده فلسطین برای صهیونیست‌ها وجود ندارد؛ به همین دلیل است که یدیعوت آحارونوت نوشته صهیونیست‌ها دیگر میلی به ماندن در اسرائیل ندارند. این روزنامه تاکید کرده که جنگ باعث شده اوضاع رفاهی، اقتصادی، آموزشی و... صهیونیست‌ها هر روز بدتر از قبل شود و غالب صهیونیست‌ها به‌ویژه افراد متخصص دیگر علاقه‌ای به ماندن در زمین‌های اشغالی ندارند.
«اهرون شیخانوور»، نویسنده این گزارش می‌گوید: «اعضای جامعه لیبرال اسراییل که ستون اصلی صنعت فناوری پیشرفته را در این رژیم تشکیل می‌دهند ازجمله بازرگانان، مهندسان، ‌تکنیسین‌ها، پزشکان، اقتصاددانان، اساتید و دانشگاهیان دیگر نمی‌خواهند در اینجا زندگی کنند؛ چراکه جنگ باعث کاهش بودجه بخش رفاه، بهداشت و آموزش خواهد شد، علاوه‌بر ضعف و انزوایی که دولت باعث آن شده است. این افراد اسراییل را ترک کرده و دارایی‌های خود را از اینجا خارج می‌کنند. راه فرار از اسرائیل آغاز شده است، پزشکان برجسته‌ درحال رفتن هستند و کارشناسانی که برای گرفتن تخصص به خارج رفته‌اند دیگر بازنمی‌گردند. حتی متخصصان بخش تکنولوژی و فناوری پیشرفته هم همین‌طورند؛ زیرا مراکز آموزشی در پی دانشگاهیان سطح بالا با مشکل مواجه هستند و همین امر خروج دانشجویان را که ذخایر حرفه‌ای به شمار می‌روند، سرعت بخشیده است...»

کاربر عرب‌زبانی در این باره نوشت:

 
ترجمه: #آمریکا دیروز اعلام کرد که در این هفته 3.5میلیارد دلار کمک نظامی اضافی به اسرائیل ارائه خواهد کرد که تنها بخشی از 14میلیارد دلاری است که از آوریل موافقت کرده است. امروز اسرائیل این هدیه را با ذبح بیش از 100 فلسطینی در مدرسه #التابعین در #غزه جشن گرفت و در حال ادای نماز #قتل عام سحر بود.

کاربر دیگری نوشت: 


ترجمه: وقتی صحبت از شمارش بقایای شهدای مدرسه التابعین بر حسب کیلوگرم می‌شود... هر 70کیلوگرم از بقایای کشف‌شده یک شهید محسوب می‌شود، زیرا اجساد را به گوشت چرخ‌کرده تبدیل کردند! لعنت بر تو ای دنیای ترسو و حیله‌گر! شما می‌بینید که نتانیاهوی تروریست کودکان را نابود می‌کند و او را تشویق می‌کنید. لعنت خدا بر شما تا روزی که زنده شوند!


حیرت جهانی
این جنایت هولناک بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان در میان سیاست‌مداران و حوزه‌های عمومی داشت. با آنکه کم از فاجعه‌های سنگین انسانی در میان حملات مکرر رژیم صهیونیستی به فلسطین پیش از این ندیده‌ایم اما باز هم آنچه بیش از همه در واکنش کاربران در فضای مجازی به این حمله ناجوانمردانه به غزه دیده می‌شد، عنصر حیرت و تعجب از این همه قساوت نسبت به انسان‌های بی‌گناهی بود که در یک مدرسه پناه گرفته بودند. رصد فضای شکل گرفته پیرامون این واقعه ضد انسانی در شبکه‌های مجازی زبان‌های مختلف، شاهدی بر این ماجراست که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید.

براندازهای بازنده‌


در بحبوحه حیرت و نفرت جهان نسبت‌به این اقدام رژیم غاصب اسراییل، واکنش‌های براندازان و اپوزیسیون ایران بیش از همه در بین کاربران ایرانی بازخوردهای نفرت‌انگیز دریافت کرد. علی کریمی که یکی از اعضای این اپوزیسیون است در توییتی بعد از وقوع حمله اسراییل به دفاع از آن پرداخت. 

یکی نوشت: امکان تفکیک جنازه‌های در مدرسه التابعین وجود نداشت؛ بنابراین هر ۷۰کیلوگرم گوشت و استخوان جمع‌شده را یک نفر به شمار آوردند. بشریت هنوز زنده است؟
یک جامعه‌شناس نوشت: ظلم همیشه ظلم است، مثل همان بار اول؛ هیچ‌وقت عادی نمی‌شود. تنها ما هستیم که با عادت کردن به ظلم و سکوت در برابر آن به روزمره شدن آن کمک می‌کنیم. نسل‌کشی سازمان‌یافته دولتی در غزه بزرگ‌ترین دلیل امکان تکرار وقوع هولوکاست است پیش چشم همه جهان. 
دیگری نوشت: «تعداد زیادی زن و بچه تکه‌تکه شدن و گوشت تنشون بهم آمیخته، عده‌ای رو هم اربا اربا شده توی پلاستیک گذاشتن که به خانواده‌ها تحویل بدن.»
کاربر دیگری نوشت: دلیل گفتن مرگ بر اسراییل همین تصاویری است که می‌بینید.
«مرگ بر اسراییل»
«مرگ بر اسراییل»
«مرگ بر اسراییل»
«مرگ بر اسراییل»
کاربر دیگری نوشت: «اینقدر که رژیم اسراییل امروز با حمله هوایی کودک کشت، اگر هر کشور دیگری عمدا و علنا سگ و گربه کشته بود، از این دنیای بی‌وجود بیشتر صدا درمی‌آمد.»
یک کاربر دیگر نوشت: 
فرانسه از ایران خواست که المپیک را در نظر بگیرد و در روزهای مسابقه به اسراییل حمله نکند! 
چرا از رژیم صهیونیستی نخواستید که المپیک را در نظر بگیرد و به فلسطین حمله نکند؟
کاربر دیگری نوشته بود: کیسه‌هایی که می‌بینید آشغال و دورریز نیستند، این بازمانده پیکر جان‌باختگان حمله اسراییل به مدرسه التابعین در غزه است.