۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: باتوجه‌به شروع موج بازگشت زائران همزمان با اوج‌گیری سفر به عراق، هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشده و امور به نحو شایسته و پیش‌بینی‌شده درحال انجام است.

آگاه: متن اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین که پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۸مردادماه منتشر شده به این شرح است: «کربلا طریق الاقصی» تا ساعت۲۴ روز ۲۷مرداد امسال مصادف با ۱۲ماه صفر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح دومیلیون و ۸۴۳هزار و ۶۱۹نفر است.
این در حالی است که تعداد زائران عازم‌شده به کشور عراق تا این لحظه دومیلیون و ۲۹۳هزار و ۴۲۱نفر است.
همچنین براساس این گزارش تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۷۲۵هزار و ۴۵۸هزار نفر است.به زائران توصیه شده است که سفر اربعینی خود را به روزهای پایانی این هفته موکول نکرده و هرچه زودتر سفر خود را آغاز کنند.در این اطلاعیه آمده است: باتوجه‌به مصرف بسیار بالای آب یخ و سختی تأمین آن در ایران و عراق، زائران بهتر است در مصرف صحیح و عدم اسراف آن دقت کنند. با توجه به شروع موج بازگشت زائران همزمان با اوج‌گیری سفر زائران به عراق، لکن بحمدالله هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشده و امور به نحو شایسته و پیش‌بینی‌شده درحال انجام است.
باتوجه‌به جمع‌آوری مواکب عراقی در ظهر روز اربعین، به زائران عزیز توصیه و تاکید می‌شود قبل از روز اربعین به کشور بازگردند، در غیر این صورت می‌بایست پیش‌بینی لازم را برای اسکان و تغذیه خود داشته باشند.
به گفته ستاد اربعین، پایان عملیات خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران، ۲۳ماه صفر مصادف با ۷شهریورماه خواهد بود و مرزهای اربعینی به حالت عادی خود برمی‌گردد.