۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵

سپاه در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان، قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت. این شب نیز به اوقات بزرگ در تقویم تاریخ ایرانیان بدل شد، چراکه یکبار دیگر توانستند در برابر جنایت‌های رژیم هار صهیونیستی، اقدامی عملی انجام دهند و در شرایطی که دیگر کشورهای مسلمان و دولتمردان آنها چشمشان را بر جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند، ایرانیان پرچمدار دفاع از مظلومان شدند.

آگاه: روابط عمومی سپاه ضمن اعلام این خبر در دو بیانیه اعلام کرد: «این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.»در این بیانیه آمده بود: فرزندان شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق وعده‌هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند؛ با کمک سایر نیروهای مسلح، طی عملیات وعده صادق۲ با رمز یا رسول‌الله(ص) مراکز راهبردی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند. علی‌رغم اینکه این منطقه با پیشرفته‌ترین و پرحجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد ۹۰درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.» از همین رو پاسخ اقتدارآمیز جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی به‌سرعت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پیدا کرد.

تحلیل پایگاه خبری عربی۲۱ از عملیات «وعده صادق۲»
پایگاه خبری عربی۲۱ در گزارشی نوشت: ایران شب گذشته با نزدیک به ۲۰۰موشک بالستیک مواضع نظامی و فرودگاه‌های اراضی اشغالی را در واکنش به ترور اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله و براساس اصل دفاع از خود و حفظ امنیت کشور هدف قرار داد.در این حمله از پهپادهای پیشرفته شاهد استفاده شده به‌طوری‌که دست‌کم ۱۸۵پهپاد انتحاری از نوع شاهد۱۳۶، ۳۶موشک کروز و ۱۱۰موشک زمین به زمین خیبر استفاده شد. این موشک‌ها و پهپادها با گذشت مدت زمان قابل‌توجهی به اراضی اشغالی رسیدند اما در عملیات وعده صادق۲ موشک‌های ایران خیلی زود و سریع خود را به اراضی اشغالی رساندند. در این عملیات، ایران برای نخستین‌بار از موشک‌های مافوق صوت فاتح استفاده کرد. این موشک‌ها یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای صنایع نظامی ایران است که در ژوئن سال ۲۰۲۳ در جریان یک رژه نظامی با حضور سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری فقید ایران از آنها رونمایی شد. موشک فاتح دارای سرعت بسیار بالایی است که به دست کارشناسان مرکز صنایع هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی شده است.

القدس العربی درباره عملیات ایران چه گفت؟
القدس العربی در گزارشی با عنوان «یک اردنی سیگار خود را از موشک ایرانی روشن کرد؛ خوشحالی بی‌حد و حصر از موشکباران اسرائیل و میلیون‌ها شهروند اردنی روی پشت‌بام»، آورده است: مقامات اردنی سه‌شنبه‌شب از شهروندان خواستند که در منازل خود بمانند و از تردد در خیابان‌ها به‌دلیل حمله شدید موشکی ایران به اسرائیل، خودداری کنند؛ اما میلیون‌ها اردنی تا بامداد در خیابان‌ها بودند تا اوج خوشحالی خود را از موشکباران اسرائیل ابراز کنند.
روزنامه الصباح عراق: موشک‌های ایران، رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
روزنامه عراقی «الصباح»، هم همانند سایر رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری عراق صفحه اصلی خود را به خبرها و تصاویر حمله موشکی ایران اختصاص داد و با تیتر «صواریخ إیران تحرق الکیان» (موشک‌های ایران، رژیم صهیونیستی را به آتش کشید) منتشر شد. در گزارش الصباح آمده است که در مدت یک ساعت، صدها موشک بالستیک ایران، مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را هدف قرار داد تا به خرافات گنبد آهنین، که بی‌تاثیر شده، پایان دهد.
این روزنامه عراقی نوشت که پاسخ ایران که یک ساعت به طول انجامید، به میزان ۹۰درصد در اصابت اهدافش از پایگاهی که رژیم صهیونیستی از آنجا سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را به شهادت رساندند، موفق بوده است. موشک‌های ایران، رژیم صهیونیستی را به آتش کشید.

پاسخ موشکی ایران به اسرائیل مشروع است
خونگدا فن، کارشناس خاورمیانه نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ایران در پاسخ به حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران، دوبار به اسرائیل حمله کرده است. وی تاکید کرده است: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اینکه آمریکا را به میدان جنگ در خاورمیانه بکشاند، تلاش‌می‌کند تا ایران را به میدان جنگ بکشاند. این کارشناس چینی که سابقه تدریس در دانشگاه اصفهان را دارد، در مطلب خود آورده است: تهران در شرایط کنونی به‌هیچ‌وجه تمایلی به آغاز جنگ با تل‌آویو ندارد؛ بنابراین پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی)، اینکه آیا وضعیت در خاورمیانه بدتر خواهد شد یا خیر، به شکل عمده به رفتار تل‌آویو بستگی دارد.

مردم افغانستان، شاداب «وعده صادق‌۲»
سید مهدی بهزاد، از کاربران شبکه‌های اجتماعی در صفحه فیسبوک خود نوشت: از گنبد آهنین فقط یک صدا شنیدیم و بس. رضا آخوندزاده، یکی دیگر از کاربران شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک هم نوشت: الله اکبر، به امید نابودی اسرائیل تروریست و تروریست‌پرور. محمد شجاع‌زاده، یکی دیگر از کاربران گفت: با تشکر فراوان از جمهوری اسلامی ایران از بابت عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی که پوزه اسرائیل را به خاک مالیده است؛ مرگ بر اسرائیل، مرگ بر اسرائیل.

واکنش جنبش حماس به عملیات موشکی سپاه
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه‌ای عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی را تبریک گفت. در این بیانیه می‌خوانیم: بعد از سکوت تمام دنیا در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، این ضربات دردناک تنها راه بازدارندگی این رژیم است.

بازگشت وحشت به منازل صهیونیست‌ها
روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به عملیات انتقام‌جویانه سه‌شنبه‌شب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی گسترده به سرزمین‌های اشغالی نوشت: در شرایطی که فرماندهان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی سرمست اقدام خود در ترور شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بودند و به‌گونه‌ای رفتار می‌کردند که گویا از تمامی محدودیت‌ها خلاص شده‌اند، موشک‌های مقاومت و عملیات شهادت‌طلبانه مرکز سرزمین‌های اشغالی در تل‌آویو و دیگر مناطق رژیم صهیونیستی را دربرگرفت تا بار دیگر ترس و وحشت به اتاق‌های عملیات و منازل صهیونیست‌ها وارد شود. این روزنامه در گزارش خود آورده است: صهیونیست‌ها تنها طی چند ساعت از حالت غرور و سرمستی به وحشت و نگرانی بازگشتند و ایران با حمله موشکی خود ورق جنگ را به نفع محور مقاومت برگرداند.

الجزیره: موشک مافوق صوت فتاح برگ‌برنده ایران بود
پایگاه خبری الجزیره در گزارشی به بررسی عملکرد و مشخصات اولین موشک هایپرسونیک ایرانی با نام فتاح پرداخته و ضمن بیان ویژگی‌های این موشک نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ژوئن سال‌۲۰۲۳ و با حضور شهید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری فقید ایران از این موشک رونمایی کرد. الجزیره این موشک را یکی از پیشرفته‌ترین و فنی‌ترین موشک‌های تولیدشده در دنیا توصیف و تاکید کرد که رونمایی از این موشک تنها چند روز پس از تهدیداتی صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام داده بود. گزارش مذکور تولید این موشک را برگ برنده ایران در صنایع نظامی توصیف کرده و افزود که ایران با رونمایی از این موشک به جمع کشورهایی اضافه شد که تکنولوژی ساخت این موشک‌هایی را در اختیار گرفته‌اند و بعد از روسیه و آمریکا و چین در رتبه چهارم قرار گرفت.